D2B9F840-B5CB-497F-B7CD-72F79A003635

شهرداری برای جلوگیری از فقر در شهر کابل برنامه کار در مقابل گندم را افتتاح کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،مسولان شهر داری کابل میگوید:این اداره دو پروژه را روی کار گرفته و قرار است در بدل کار شان گندم به کارکنان این برنامه ها توزیع شود.

حمدالله نعمانی معاون شهرداری گفت:که پروژه پاک کاری جویچه ها و کانال ها توسط مرد ها و پروژه آگاهی‌دهی در مورد تفکیک زباله ها توسط خانم ها صورت خواهد گرفت.

وی افزود؛ تعداد مجموعی کارگران استخدام شده برای هر دو پروژه در حدود ( سه هزار و 921) نفر است که از این میان «2118 » تن شان مرد ها و تعداد «1803 » تن شان را خانم ها در بخش آگاهی‌دهی تشکیل می‌دهند.

او گفت، امارت اسلامی افغانستان بودجه شان را تمویل خواهد کرد. به گفته وی، کارگران مرد ها از 20 ناحیه مرکزی و کارگران خانم ها از 17 ناحیه مرکزی صورت گرفته که کار شان را آغاز کنند.

آقای نعمانی تصریح کرد، برای فی نفر کارگر 10 کیلو گندم و برای کارمندان بلند رتبه 16 کیلو گندم توزیع خواهد شد.

در همین حال، مولوی محب الله خاموش، معاون مالی و اداری شهرداری کابل گفت، امارت اسلامی در تلاش است تا زمینه کار و اشتغال‌زایی را برای مردم بیشتر مساعد کند.

آقای خاموش تاکید کرد که در مورد اشتغال‌زایی برای طبقه کارگر پروژه های بیشتر در نظر گرفته شده و قرار است به زودی عملی شود. او همچنان تاکید کرد که شهرداری کابل در تلاش است تا نرخ مواد غذایی را نیز در بازار ها کنترل کند.

در همین حال، شهروندان کابل با ابراز نگرانی می‌گوید:که این کمک ها برای قشر کارگر بسنده نبوده و نمی‌توان با آن زندگی روز مره را سپری کرد. با این حال، راشد مسعود یک تن از کارگران می‎گوید،« من مجبور هستم که در این پروژه ها کار کنم تا یک لقمه نان پیدا کنم.»

روح الله یکی دیگر از کارگران گفت: « باید برای تمام مردم یک زمینه کار مساعد شود تا بتوانند یک لقمه نان حلال برای فامیل های شان بدست بیاورند.»

با این حال، مسوولان امارت اسلامی چند روز پیش گفته بودند،66 هزار تن گندم در خزانه حکومت موجود و به عنوان دستمزد کارگران، در کابل و ولایات توزیع خواهند شد. که تنها 40 هزار نفر در برابر کار شان در کابل گندم دریافت خواهند کرد.

این درحالی است که حکومت امارت اسلامی برنامه‌ای را برای مقابله با گرسنگی آغاز کرده و به هزاران نفر در مقابل کار، گندم پیشنهاد داده است که قرار است این روند در کابل و ولایات آغاز شود.

سلطان
فرحت نیوز/کابل