58759E4F-8061-47C5-A5D8-DB0680A03C58

تفاهمناه ی همکاری بین وزارت تحصیلات عالی و دانشگاه های خصوص امضا شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،وزارت تحصیلات عالی افغانستان برای بهبود سطح تحصیلی در کشور روز گذشته تفاهمنامه ی را با ریاست دانشگاه‌های خصوص امضا کرد.

عبدالباقی حقانی وزیر تحصیلات عالی در یک کنفرانس خبری گفت:در آزمون سال جاری «۲۰۰۰۰۰» تن به دانشگاه ها که از آن جمله «۶۸۹۳۰» به تحصیلات عالی و «۱۱۴۳۵» به موسسات نیمه عالی دولتی راه یافتند و برای «۲۰۰۰» تن دیگر نیز امکانات پزیرش وجود دارد.

این مقام ارشد حکومت تازه اعلام شده ی افغانستان تاکید کرد،برای تعدادی جوانانیکه از آزمون امسال بی نتیجه ماندند لازم میدانیم تا تفاهم‌نامه ی را با ریاست دانشگاه های خصوصی امضا کنیم.

این تفاهم‌نامه که از «۲۰ الی ۶۰» فیصد می باشد بین عبدالباقی حقانی وزیر تحصیلات عالی و طارق کمال رییس دانشگاه های خصوصی افغانستان به امضا رسید.

آقای کمال وعده سپرد که بازسازی تعلیم و ترقی افغانستان بدون ارزشهای معنوی و علمی امکان پذیر نخواهد بود، و ما شانه به شانه با وزارت تحصیلات عالی کار خواهیم کرد، تا ظرفیت علمی جوانان را بلند ببریم.

وزیر تحصیلات عالی از تعدادی مجموعی شرکت کننده گان آزمون سال جاری در کانکور جزیات ارایه نکرده است.

این در حالیست که از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان کمتر از دو ماه میشود،اما دانشگاه های دولتی مرکز و ولایات بروی دانشجویان بسته و دانشگاه های خصوص در حدود کمتر از یک ماه میشود فعالیت شان را از سر گرفته است.

قدیر رسا
فرحت نیوزز/کابل