f9c52f41-e0a5-479f-a543-e240507d028b

تعدادی از چاپخانه ها کارت های جعلی خبرنگاری و فعالین مدنی عرضه میکند

به گزارش آژانس خبری فرحت، امروز دو شنبه «۰۵سنبله» شماری از خبرنگاران و اعضای جامعه مدنی در کابل نشست خبری اعتراضی را برگزار کردند و از حکومت خواستار تثبیت منابع شدند که کارت های جعلی خبرنگاری چاپ میکند.

برزگزار کننده گان این نشست خواستار برسی اسناد افرادی شدند،که بجای خبرنگاران و فعالین جامعه مدنی از افغانستان انتقال یافته اند.

یکی از اعضای جامعه ی مدنی مدعی شد که شماری از چاپ خانه ها در بدل مبلغ صد تا چهارصد دالر آمریکایی برای افراد غیره کارت خبر نگاری و فعال مدنی توضیع میکنند.

بگفته ی فعالان مدنی،این کار چاپخانه ها سبب نگرانی برای خبر نگاران و جامعه مدنی است، حتی افرادی که یک روز هم خبرنگار نبوده و به اسم خبر نگار از سوی نهادها به بیرون از افغانستان منتقل شده اند.

نصیر اخترزی یک فعال مدنی در این نشست گفت:بعضی از کشور ها بخاطر تحولات سیاسی برای خبرنگاران و فعالین جامعه مدنی هواپیما ها را فرستادند، اما بعضی از اشخاص مفسد بجای خبرنگاران اعضای شرکت خود و یا هم خانواده های خود را بخارج از کشور انتقال دادند.

که این کار خیانت در مقابل خبرنگاران و فعالین مدنی است و در ضمن نوار صوتی را نیز با رسانه شریک ساخت که در مقابل پول برای افراد عادی کارت خبر نگاری عرضه میکند.

این نشست خبری اعتراضی در حالی از سوی تعدادی از خبرنگاران و فعالین مدنی برگزار شد،که ادعای های مبنی بر انتقال تعدادی کثیری از وابسته گان رییس شرکت هواپیمایی کام ایر بجای خبرنگاران به بیرون از افغانستان منتقل شده است.

اما مسولان در این شرکت هوایی ادعای خبرنگاران را بی اساس خوانده و انرا یک عمل از قبل طرح ریزه شده و مغرضانه عنوان کرده است.

هارون بصیر
فرحت نیوز /کابل