9A27B781-2B06-4A41-A618-7A45F4517407

دو دادستان در یک موتر شخصی در کابل کشته شدند

به گزارش آژانس خبری فرحت،موتر حامل دادستان های ریاست عمومی دادستانی امنیت داخلی و خارجی موظف در مرکز عدلی و توقیف‌گاه بگرام در کابل مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل به فرحت نیوز میگوید:بعد از ظهر امروز یکشنبه «۱۷اسد» دو تن از دادستان‌های ضد جرایم امنیت داخلی و خارجی که در زندان بگرام موظف بودند در ساحه ی ده سبز کابل کشته شدند.

در همین حال ضیا معاون سخنگوی‌ وزارت داخله به فرحت میگوید:حوالي ساعت ۰۲:۰۰ بعد از ظهر يك عراده موتر نوع كرولاي «٢٠١١ ش»که حامل دادستان های زندان بگرام بود،در ساحه ی بندی خانه ی ولسوالی ده سبز مورد حمله مهاجمان قرار گرفته است.

بگفته ی منبع،این واسطه که سه سرنشین داشت و از بگرام بسوی کابل در حرکت بودند،در مربوطات حوزه ۱۹ امنیتی پولیس کابل مورد تیر اندازی قرار گرفته که در نتیجه آن سید کاظم کشته و طوفان ‌عمری با یک همکار دیگرش مجروح شدند.

منبع اضافه میکند،که طوفان بعد از زخمی شدن حین انتقال در مسیر بیمارستان جان باخته است.

تاکنون فرد و یا گروهی مسولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

نی حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان نیز گفته است:توفان عمری رئیس نشراتی پکتیا عژ همکار ولایتی این اداره نیز بوده است.

نی،شهادت آقای عمری را به خانواده رسانه‌های افغانستان تسلیت گفته از حکومت می‌خواهد تا این قضیه را جداً پیگیری و عاملان آنرا به عدالت بکشاند.

این درحالیست که دو روز پیش دواخان مینه پال رییس اطلاعات و رسانه های حکومت در مربوطات حوزه هفتم پولیس کابل از سوی افراد وابسته به طالبان کشته شد.

با افزایش خشونت ها و ترورهای هدفمند در کابل پولیس و ارگان های کشفی تاکنون موفق نشدند،که عاملان ترورهای هدفمند را شناسایی و بازداشت کنند.

فرحت صدیقی
فرحت نیوز/کابل