farhatnn

عروسی دسته جمعی ۱۰۰زوج جوان در مرکز دایکندی برگزار شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،امروز چهارشنبه «۱۳ اسد»جشن عروسی دسته جمعی ۱۰۰ زوج جوان از سوی ریاست امور زنان به همکاری مالی موسسه آسایش جهانی به منظور از بین بردن رسم و رواج‌های ناپسند، در مرکز دایکندی برگزار گردید.

علی نژاد آرین مسئول موسسه آسایش در دایکندی؛ هدف از برگزاری این برنامه را از بین بردن گله‌ستانی، کاهش خشونت‌های خانواده‌گی، تبلیغ ازدواج آسان بدون تجملات، مصارف گذاف و ترویج فرهنگ نیک بیان داشت.

بینظیرجعفری رئیس امور زنان ولایت دایکندی ضمن مبارک باد به این زوج‌ها بیان داشت که پروسه ام‌سال برای ۱۰۰ زوج از ۵ ولسوالی میرامور، شهرستان، سنگ تخت ،بندر، خدیر و اشترلی در نظر گرفته شده و از هر ولسوالی ۲۰ زوج مستحق به این برنامه شناسایی گردیده است.

در همین حال رحمت الله مومل یک تن از این زوج‌ها؛ صداقت، راستی، احترام متقابل و عمل به تعهد را از جمله راز‌های خوشبختی در زندگی مشترک عنوان میکند.

گفتنی است که این پروسه همه ساله از سوی وزارت امور زنان به همکاری مالی موسسه آسایش جهانی برای زوج‌های جوان در سراسر کشور برگزار می‌گردد.

مسولان امور،هزینه مجموعی مصارف ۱۰۰ زوج را بیش از ۴ میلیون افغانی اعلام کردند و برای هر زوج به مبلغ ۵۰هزار افغانی جهزیه نیز خریداری کرده اند.
فاطمه یوسفی
فرحت نیوز/دایکندی