E03CED69-6D39-4311-BAFD-11491B3B8AC2

چندین حمله طالبان در بدخشان به ناکامی انجامید

به گزارش آژانس خبری فرحت،منابع امنیتی ولایت بدخشان در شمال افغانستان از یک حمله ناکام طالبان مسلح بالای ولسوالی های جرم،بهارک وتگاب کشم خبر داده است.

ثناالله روحانی سخنگوی پولیس بدخشان به فرحت تاید کرد که،شب گذشته طالبان مسلح به هدف تصرف ولسوالی های جرم،بهارک و تگاب کشم از چند استقامت حملات گسترده را آغاز کردند،اما شکست خوردند.

بگفته ی آقای روحانی،در این حمله ضمن طالبان مسلح افغان گروهی از خارجی ها نیز همراهی می‌کرد،و با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شده عقب نشینی کردند .

آقای روحانی می افزاید،که حوالی ساعت ۰۶:۳۰ عصر پیشقراول جنگ را طالبان خارجی بالای ولسوالی جرم از هفت استقامت آغاز کردند و پیشروی های نیز داشتند.که با مقاومت نیروهای مشترک امنیتی وخیزشهای مردمی به شکست مواجه شدند.

در همین حال این منبع علاوه می‌کند،که طالبان مسلح در ولسوالی بهارک نیز حوالی ساعت۱۲:۰۰ شب حملات شانرا آغاز کردندو با مقاومت نظامیان افغان مواجه شدند حمله شکست خورده و عقب نشینی نمودند .

همچنان در ولسوالی تگاب ولایت بدخشان از شام دیروز تا نیمه های شب درگیری ها ادامه داشت،اما منبع بنابر مشکلات مخابراتی از آن ولسوالی جزیات ارایه نکرد.

وی تاکید می‌کند، که قوای هوایی ارتش ملی افغانستان نقش موثر در شکست حملات طالبان داشتند،در این نقاط داشته است.

تاکنون طالبان مسلح در این مورد اظهار نظر نکرده است.

اصلیه احمدزی
فرحت نیوز/شمال