0EC5DFC7-840F-450E-85B2-0AF23D3A6D64

تنگتر شدن حلقه محاصره بر میدانشهر

به گزارش آژانس خبری فرحت،مردم محلی در منطقه ده افغانان مربوط مرکز ولایت میدان وردک نگران هستند خط نخست نبرد،که در این منطقه قرار داشت درهم شکست و نیروهای امنیتی چندین پاسگاه را بدون درگیری به طالبان تسلیم کردند.

ده افغانان یکی از مناطق استراتیژیک در مرکز وردک به شمار می آید،در یک سال گذشته شاهد درگیری های شدید و مرگبار بوده که صدها نفر از جنگجویان دو طرف را به کام مرگ فرو برده است و بالاخره بعد از یک سال مقاومت امروز یکشنبه «۳۱جوزا» در هم شکست.

یک منبع معتبر امنیتی که نمیخواهد نامی از او گرفته شود میگوید:که شش پاسگاه موجود در این ساحه بدون درگیری به طالبان واگذار گردیده و نیروهای امنیتی بدون تلفات و درگیری از مواضع خود عقب نشینی نموده اند.

در همین حال،یک پاسگاه دیگر نیروهای امنیتی که در قسمت آخر فامیلی های میدانشهر در فاصله تقریبا ۵۰۰ متری مقام ولایت قرار دارد،بدست طالبان سقوط کرده است.

باشنده گان و دوکانداران بازار میدانشهر میگویند:که شب گذشته نیروهای امنیتی از ساحه عقب بازار با طالبان میجنگیدند،این باشنده گان از سرنوشت نامعلوم که در انتظار شان است هراس دارند.

مسئولین امنیتی با وجود تماس های مکرر ما حاضر به اظهار نظر در این مورد نشدند، اما گروه طالبان با انتشار خبر نامه گفته است که آنان چندین پاسگاه منطقه ده افغانان را بدون درگیری تصرف و سربازان خود مواضع خود را ترک کردند.

ده افغانان از دوسال گذشته در شعله های جنگ میسوزد و مدت دوسال میشود که این منطقه از سکنه خالی گردیده است. سال گذشته هم باشندگان این منطقه نتوانستند حاصلات باغهای خود را جمع آوری نمایند و میوه های آن در درخت ها گندیده و امسال هم تا حال که ماه سوم سال است نتوانسته اند که باغهای خود را آبیاری کنند.

آنان از طرفین درگیر میخواهند تا هرچه زودتر زمینه آبیاری باغها را برایشان مساعد نمایند در غیر آن باغهای آنان از بین خواهد رفت.

ذبیح الله حبیبی
فرحت نیوز/وردک