C452A038-1B1D-493A-A262-282656568D2F

تجمع مردمی در حمایت نیروهای امنیتی پروان

به گزارش آژانس خبری فرحت،گسترده تر از دیروز، وکلای پارلمان، شورای ولایتی، بزرگان، سیاسیون، متنفذین و سران جهادی در ولایت پروان به خاطر مبنی بر بسیج خیزشهای مردمی طرح همه شمول شان را مطرح نمودند.
وحیده شهکار سخنگوی والی پروان میگوید:این بزرگان در مقر ولایت پروان جمع شده بودند، در دیدارشان با والی این ولایت، از بسیج افراد متعهد بخاطر حمایت از نیروهای امنیتی و فرستادن آنان در خط نبرد در مقابل طالبان نیز خبردادند.

عبدالبصیری سالنگی از فرمانده هان جهادی، عبدالعزیز حکیمی، ظاهر سالنگی وصالح محمد لالاگل نمایندگان مردم پروان در شورای ملی، امین الله شکوری رئیس شورای ولایتی پروان ، ذبیح الله الماس، شمس الحق شیخانی، مجیب شورش و عصمت الله محمدی اعضای شورای ولایتی، نور حبیب گلبهاری ، بریالی غفوری یکتن از بزرگان ولسوالی غوربند و شمار زیادی از سران و چهره های مطرح جهادی، سیاسیون، ملک های قریه جات و بزرگان قوم هرکدام به نوبه خود حمایت و پشتیبانی شان را از نیروهای امنیتی و دفاعی از کشور اعلام داشتند.

بگفته ی شهکار،ضمنا به منظور تحقق اهداف شان طرح های پیشنهادی شان را که شامل اتخاذ تدابیر جدی امنیتی، تمویل و تجهیز خیزش های مردمی و اعزام این قوت ها به خطوط جنگ مطرح کرده، تعهد سپردند که در هر شرایط آماده دفاع از وطن هستند ودر این راستابه تعهدات شان در عمل باقی می مانند.

در همین حال،فضل الدین عیار والی پروان، گفت: به منظور انسجام بهتر و مدیریت موثر وبه موقع این خیزش های مردمی بر ایجاد کمیسیون ها تاکید نمود،ازنمایندگان مردم در شورای ملی وشورای ولایتی، بزرگان، سیاسیون، متنفذین و سران جهادی خواست؛تا جهت بهبود وضعیت کنونی بر تلاش های شان ادامه داده، در حمایت نیروهای امنیتی قرار بگیرند.

والی پروان موفقیت این روند مردمی را در اتحاد ویکپارچگی سیاسیون وبزرگان قوم ومسبب سرکوبی طالبان دانسته، از آنان توقع نمود که در انسجام قوت های مردمی سهم برازنده بگیرند.

فیصله شد تا سه کمیسیون با صلاحیت به منظور مدیریت این خیزش های مردمی تشکیل و از سوی بزرگان رهبری گردد.

سیاوش عظمی
فرحت نیوز/کابل