F5914A57-BF72-40E3-9E47-A7343713C50B

وزارت داخله دریچه واتسپ اش را بروی خبرنگاران بست

به گزارش آژانس خبری فرحت،با تشدید جنگ های داغ در افغانستان مسولان نهاد های امنیتی اینکشور محدودهای را در خصوص آزادی بیان به خبرنگاران و رسانه ها وضع کرده است.

شب گذشته «پنجشنبه شب۲۷جوزا» بعد از نشر گزارشی در خصوص سقوط ولسوالی شیرین تگاب از‌سوی فرحت نیوز،طارق آرین سخنگوی وزارت داخله ی افغانستان به رییس این نهاد هشدار داد تا از نشر گزارشاتی که منبع آن مقامات محلی و مردم باشد خود داری کرده و آنچه وی میگوید منعکس کند.

این هشدار آقای آرین خود ضد آزادی بیان و خفه کردن زبان رسانه های آزاد در چنین شرایطی دشوار امنیتی که ملت و نیروهای امنیتی در کل این کشور با آن دست و پنجه نرم میکند می باشد.

همزمان پس از یک بحث کوتاه روی چگونه گی حق دسترسی به اطلاعات و تبادل افکار بر اینکه شوراهای ولایتی و مسولان محلی منبع بوده نمیتواند و منابع خبری را بخودش مقید میدانست دریچه ی واتسپ وزارت داخله را بروی خبرنگار بست.

این دریچه برای ارایه اطلاعات و پاسخ‌گویی به خبرنگاران در شرایط اضطراری ایجاد شده بود، یک طرفه ساخته،و خبرنگاران نمی‌توانند پیام بگذارند و سؤال‌های خود را بپرسند.

این حرکت آقا آرین نوعی از دیکتاتوری شخصی وی با خبرنگار محسوب شده و حق دسترسی به اطلاعات را نقض و خلاف قانون عمل کرده است.

هیات رهبری آژانس خبری فرحت از نهاد های حمایت از رسانه ها، میخواهد که از خبرنگاران و رسانه ها در شرایطی که رسانه ها و خبرنگاران با تهدیدات مواجه هستند حمایت کرده رسیده گی کنند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل