رئیس اجراییه: زنان در پوهنتون ها مورد اذیت جنسی استادان قرار می گیرند

47f3e35f-9925-425c-ab74-c6a9edfd8785_cx0_cy7_cw0_w987_r1_s_r1رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی خشونت علیه زنان در کشور را نگران کننده خواند.
عبدالله عبدالله، که امروز در پایان چهارمین نشست سراسری سارنوالان در کابل صحبت می کرد، گفت: در حال حاضر دختران و زنان افغان در خانواده، محیط کار ونهادهای آموزش مورد خشونت قرار می گیرند.
او، افزود، زنان در پوهنتون ها نیز مورد اذیت جنسی استادان قرار می گیرند .
رئیس اجراییه بد دادن و فروختن دختران را نیز یک چالش خوانده و خواهان بسیج شدن شهروندان کشور برای محو خشونت علیه زنان گردید.
همزمان با این، محمد فرید حمیدی، لوی سارنوال کشور در این مراسم گفت: “قوانین در کشور در رابطه به امور زنان، مشکلات جدی دارد و باید این قوانین با در نظرداشت حساسیت‌های اجتماعی و تأمین حقوق زنان، دوباره مورد بازبینی قرار گیرند.”
او، از تمامی ادارات دولتی خواست تا در این بخش کار کنند و به گونۀ مشخص، قوانینی را که با زنان مرتبط است دوباره بررسی کنند.
این در حالیست که کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز از رفتار نامناسب با زنان در ادارات دولتی نگرانی می کند. سیما سمر، رئیس این کمیسیون می گوید:”زمانی که یک زن برای خواستن حقوق اش به ادارۀ دولتی مراجعه می‌کند؛ برای بار دوم قربانی خشونت می‌گردد. ”
سمر، از نهادهای عدلی و قضایی خواست، دوسیه‌های مربوط به زنان باید به صورت جدی بررسی گردد و با زنانی که قربانی تجاوزهای جنسی شده اند؛ توجه زیاد و رفتار مناسب صورت گیرد.
بر بنیاد آمار کمیسیون مستقل حقوق بشر در شش ماه نخست سال جاری، ۷۲۹ قضیۀ خشونت علیه زنان به ثبت رسیده است که ۷۵ قضیۀ آن نقض جدی حقوق بشری را تشکیل میدهد.

نقد و بررسی ها

  • عنوان بازبینی 18
  • عنوان بازبینی 26
  • عنوان بازبینی 37
  • عنوان بازبینی 46
  • عنوان بازبینی 57
  • 6.8

    Score