3B3A229A-82DC-4978-8C6A-D9E6404E25DC

دو پایگاه مهم امنیتی در وردک بدون درگیری بدست طالبان افتاد

به گزارش آژانس خبری فرحت، دو پایگاه ارتش ملی امروز جمعه «۲۱جوزا»در ولسوالی سیدآباد ولایت وردک به دست طالبان افتاد و نیروهای امنیتی از این دو پایگاه مهم عقب نشینی کردند.

باشنده گان ولسوالی سیدآباد میگویند:یکی از این پایگاه ها در منطقه محی الدین قرار داشت که قبل از ظهر امروز بعد از محاصره طولانی و چندین هفته یی،نبردهای سنگین تخلیه گردیده است.

پایگاه دومی عصر امروز در منطقه سالار ولسوالی یاد شده سقوط و عساکر آن عقب نشینی کرده است.

سالار یکی از خطرناکترین ساحه ولسوالی سیدآباد است که بین عابرین این مسیر به جنهم روی زمین شهرت دارد.

این دو پایگاه از قویترین پایگاه های نیروهای ارتش ملی در ولسوالی سیدآباد است، که به سلاح های سبک و سنگین مجهز بوده و توپ های دیسی موجود در این قرارگاه نیز به دست طالبان افتاده است.

این در حالیست که والی و فرمانده پولیس این ولایت تازه گماشته شدند،ولی با آنهم هیچ تغییری مثبتی در وضعیت امنیتی این ولایت به وجود نیامده و همه روزه بر شمار پایگاه های نظامی که به تصرف طالبان درآمده افزود میگردد.

با وجود اینکه مسئولین ولایتی در مورد آخرین وضعیت امنیتی ولایت وردک چیزی نمی گویند،اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به فرحت نیوز میگوید:که نیروهای امنیتی این دو پایگاه را بعد از هشدار آنان ترک گفته و جنگجویان آنان موفق شدند که بدون درگیری این دو پایگاه را تصرف نمایند.

این در حالیست که وزارت دفاع ملی طی خبرنامه ی از وارد شدن تلفات به طالبان در یک حمله هوایی در منطقه سالار خبر داده بود.ولی سخنگوی طالبان ادعای وارد شدن تلفات به جنگجویان خود را نیز رد میکند.

مجاهد می افزاید، که جنگجویان آنان بر بخش های اعظم از شاهراه کابل-غزنی تسلط دارند و آنان در تلاش هستند که پاسگاه های باقی مانده در این مسیر را نیز تصرف نمایند.

کارشناسان نظامی در رابطه به ارزش استراتیژیک ولایت وردک هشدار میدهند و میگویند:که دولت باید هر چه زودتر به مشکلات امنیتی در این ولایت توجه جدی نماید چون مشکلات امنیتی در ولایت وردک مستقیما پایتخت را به چالش خواهد کشید.

باشنده گان وردک نیز از وضعیت امنیتی این ولایت نگران هستند و میگویند:که طالبان به دروازه های مرکز میدانشهر رسیده اند و اگر دولت اقدام جدی را روی دست نگیرد این ولایت در معرض سقوط قرار خواهد گرفت.

طی یک هفته گذشته بیشتر از ده پایگاه مهم نیروهای امنیتی به دست طالبان افتاده و این روند همچنان ادامه دارد.

ذبیح الله حبیبی
فرحت نیوز/وردک