612266E8-6AA1-4A5C-A9FA-B3557FB20497

پاسگاه ارتش در منطقه ی لنگر ولسوالی چک وردک سقوط کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،منابع مردمی از سقوط یک پایگاه مهم نیروهای امنیتی با دو پاسگاه محافظتی آن به دست طالبان خبر داده است.

باشنده گان منطقه لنگر ولسوالی چک میگویند:این پایگاه که یک کندک ارتش ملی بود با دو پاسگاه آن صبح امروز سه شنبه «۱۸جوزا» به دست طالبان افتیده است.

ضیاالحق یک تن از باشنده گان منطقه یاد شده به فرحت نیوز میگوید:شب گذشته نیروهای امنیتی با استفاده از چرخبال و به کمک نیروهای قطعات خاص سربازان گیرمانده را به یکی از پایگاه های دیگر ارتش انتقال دادند.

بگفته ی منبع،در این پایگاه مقدار زیاد وسایط نظامی به شمول تانک های ضربتی، هاموی، رنجر و انترنشنل موجود بود که صبح امروز همه وسایط با مقدار انبوه جنگ افزار به تصرف طالبان درآمده است.

مسئولین امنیتی و اداره محلی ولایت میدان وردک در این مورد چیزی نمی گوید،اما ذبیح الله«مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار تصاویر مدعی مدعی است که نیروهای امنیتی بعد از یک درگیری مختصر عقب نشینی نموده و جنگجویان آنان،منطقه لنگر را به گونه کامل به تصرف کردند.

مجاهد می افزاید،که از این پایگاه مقدار زیادی از وسایط نظامی و جنگ افزار سبک و سنگین به دست جنگجویان آنان افتاده است.

این در حالیست که طی یک هفته گذشته یک پایگاه مستحکم نیروهای ویژه ارتش در منطقه لنگر با تسلیم شدن سربازان آن به تصرف طالبان درآمده بود.

این پایگاه آخرین پایگاه ارتش ملی در منطقه لنگر بود که بامداد امروز بگونه کامل از حاکمیت دولتی دولتی خارج شده است،صرف تعمیر ولسوالی و قوماندانی امنیه ولسوالی چک تحت حاکمیت دولت قرار دارد.

این ولسوالی از مدتها پیش در محاصره قرار دارد و هر لحظه امکان سقوط و تصرف کامل آن بدست طالبان می‌رود.

ولایت میدان وردک یکی از ولایات ناامن درجوار پایتخت به حساب میرود که طالبان مسلح بعد از ختم آتش بس در عید فطر،حملات گسترده خود را در حومه های این ولایت آغاز نمودند که در نتیجه آن دو ولسوالی و ده ها پایگاه و پاسگاه امنیتی سقوط کرده است.

فرماندهان ارتش مستقر در این ولایت حدودا دو هفته قبل از آغاز عملیات باز پس گیری ولسوالی های از دست رفته خبر داده بودند ولی پس از گذشت دو هفته تلاش بی نتیجه به پایان رسید.

دو روز قبل تمام قطعات خاص که برای باز پس گیری ولسوالی نرخ در منطقه ده افغانان مستقر شده بودند بدون پیشروی ساحه را ترک و ظاهرا این عملیات بدون نتیجه خاتمه یافت.

ذبیح الله حبیبی
فرحت نیوز/وردک