FC8CF589-3737-4EA2-9F55-EC8A2DA07288

طالبان با انفجار تونل موفق نشدند ولسوالی جغتو را تصرف کنند

به گزارش آژانس خبری فرحت،ولایت میدان وردک از لحاظ فاصله زمانی یکی از نزدیک ترین ولایات همجوار کابل پایتخت افغانستان محسوب میشود.اما در این اواخر از نا امن ترین ولایات مرکزی نیز بشمار می‌رود.

باشنده گان ولسوالی های که تازه حاکمیت آنرا طالبان بر عهده گرفته اند میگویند،از آغاز عملیات برای بازپس گیری ولسوالی های جلریز و نرخ این ولایت که فرماندهان ارتش سه روز قبل آنرا اعلان کرده بود ظاهرا تا الحال نتیجه ملموس نداشته است.

آغاز این عملیات سه روز قبل توسط تورنجنرال جلال الدین«یفتلی» فرمانده قول اردوی ۲۰۳ تندر اعلان شده بود، ولی اکنون با گذشت بیش از سه روز قوت های آمده از مرکز در همان جای هستند که از اول مستقر شده بودند.

با وجود که از زمان تصرف ولسوالی نرخ، نیروهای دولتی چندین بار کوشش برای پیش روی نمودند ولی هر بار این کوشش ها با وارد شدن تلفات بی نتیجه بوده است.

مردم محل خانه های شان را ترک نموده اند ولی کسانی که در ساحه باقی مانده اند هر لحظه خطر مرگ آنان را تهدید می کند.

و ساحات همجوار سرک ولسوالی نرخ بیشتر به ساحه جنگی تبدیل شده و در حال خالی شدن از سکنه است.

ذبیح الله«مجاهد» سخنگوی طالبان به خبرنگار فرحت نیوز میگوید:که جنگجویان آنان چندین حمله نیروهای امنیتی را با وارد شدن تلفات سنگین به عقب زدند و سخت پابندی به تحکیم ساحات تحت کنترول خود هستند.

از سوی هم منابع محلی و باشنده گان ولسوالی جغتو میگویند:که شب گذشته انفجار نیرومندی بر فرماندهی ولسوالی جغتو صورت گرفته. در باره تلفات و خسارات وارده از این رویداد معلومات دقیق در دست نیست.

ولسوالی جغتو یکی از ولسوالی های است که از دیر زمان با تهدیدات بلند امنیتی روبرو بوده و از مدتی در محاصره طالبان قرار دارد.

سخنگوی طالبان با ارسال خبرنامه به رسانه های مدعی شده است که جنگجویان اینگروه فرماندهی ولسوالی یاد شده را از طریق تونل منفجر ساختند و آنان در صدد تصرف زود هنگام این ولسوالی هستند.

مسولان محلی و امنیتی ولایت میدان وردک حاضر نشدند در موارد فوق پاسخ بگویند.

این در حالیست که دو ولسوالی این ولایت به گونه کامل از سوی طالبان تصرف شده و چندین ولسوالی دیگر آن تحت تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد.

ذبیح الله حبیبی
فرحت نیوز/وردک