43EEB501-4E7A-44B2-8387-5ECBAC29C0DE

در نتیجه اصابت هاوان در لوگر ۳ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،در اثر اصابت یک فیر مرمی هاوان بریک ساحه مسکونی در حومه های شهر پل علم مرکز ولایت لوگر بشمول اطفال وزنان ۹ تن کشته وزخمی شدند.

باشنده گان ولسوالی برکی برک ولایت لوگر می گویند:که نیروهای امنیتی افغانستان خانه های مسکونی وافراد غیر نظامی همواره هدف قرار می دهند.

آنان امروز دوشنبه (۲۷ ثور) ۳ جسد را بشکل اعتراض آمیز درمقابل دروب مقام ولایت گذاشته بودند،و از مسولان ارشد حکومت محلی لوگر دراین خصوص انتقاد کرده میگویند،که حکومت از یک سال بدینسو خانه های مسکونی،افراد و اشخاص غیر نظامی وحتی اطفال وزنان را مورد هدف گلوله قرار می دهند.

اسدالله” اکبری” یکی از این معترضان ولسوالی برکی برک می گوید، که دیگر کاسه صبر مردم لبریز شده و توان قربانی دادن را ندارند، به کار و زراعت شان رسیدگی نمی توانند وحتی نیروهای امنیتی غیر نظامیان را سپر خود ساخته با طالبان می جنگند.

نصرالله یکی دیگری از معترضان به خبرنگار محلی آژانس خبری فرحت می گوید، حکومت توان تامین امنیت مردم را ندارد و بشکل چوب سوخت از افراد ملکی استفاده میکند، این چندین باریست که قصدا افراد ملکی را هدف می گیرند و مقامات ارشد لوگر در مقابل شکایات مردم خاموش اند.

آنان دراعتراض شان مدیریت حکومت محلی لوگر را ضعیف خوانده و هشدار می دهند که اگر هرچه زود تر در پیوند به چگونه گی این رویداد رسیدگی نشود مردم در مقابل این نظام می ایستند.

از سوی دیگر گل حیدر ” احمدی” سخنگوی فرماندهی پولیس لوگر درکنار تایید این رویداد می گوید،که هاوان از طرف طالبان پرتاب شده که درنتیجه آن ۳ نفر غیر نظامی جان باخته و ۵ تن زخمی شدند.

تاکنون طالبان مسلح در مورد این رویداد و ادعای مقامات نظامی لوگر واکنش نشان نداده است.

زبیر عباسی
فرحت نیوز/لوگر