5E2791EC-677F-4F03-8651-868C67FD4B35

دو کارمند وزارت مالیه به اتهام اخذ رشوه بازداشت شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،منابع در دادستانی کل افغانستان از دستگیری دو تن از کارکنان وزارت خزانه داری(مالیه) به اتهام اخذ ۱۰ هزار دالر امریکایی رشوه خبر داده است.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل به فرحت میگوید:دادستانی عمومی کنترول و مراقبت، دو تن از کارکنان ریاست خزاین وزارت خزانه«مالیه» را به اتهام اخذ مبلغ ۱۰ هزار دالر امریکایی رشوه، بالفعل بازداشت کرده است.

بگفته ی آقای رسولی،افراد دستگیرشده در اثر اطلاع کارمند یک شرکت خصوصی در تاریخ ۲۰ ثور ۱۴۰۰ خورشیدی بالفعل بازداشت شدند.

نمایندۀ این شرکت در شکایت نامه اش عنوانی ریاست دادستانی کنترول و مراقبت نگاشته است که برای انتقال احصائیۀ شرکت از کابل به یکی از ولایات به وزارت مالیه مراجعه کرده است؛ اما کارمندان این وزارت به خاطر انجام این کار، نخست مبلغ ۱۵ هزار دالر امریکایی درخواست کرده و در نهایت روی ۱۰ هزار دالر توافق کردند.

دادستانی عمومی کنترول و مراقبت پس از تحلیل و ارزیابی اطلاع شاکی متهمان این قضیه را از مربوطات حوزۀ اول شهر کابل در یک عملیات اوپراتیفی در همکاری با منسوبان ریاست عمومی امنیت ملی، حین اخذ مبلغ ۱۰ هزار دالر امریکایی رشوه، بالفعل بازداشت کرد.

قضیه به خاطر تکمیل تحقیقات و تعقیب عدلی متهمان به دادستانی مربوط فرستاده شده است و متهمان این قضیه تحت توقیف قرار دارند.

وی تاکید می‌کند،یکی از اولویت‎‌های اساسی رهبری دادستانی کل مبارزۀ جدی با فساد اداری است و به همین منظور دادستانی عمومی کنترول مراقبت همواره به منظور مبارزۀ جدی با پدیدۀ شوم فساد اداری تلاش کرده و افراد آلوده با فساد اداری را بازداشت و مورد تعقیب عدلی قرار داده است.

فرحت صدیقی
فرحت نیوز/کابل