CA677EEC-5BA8-41CB-8326-CBD13A9E1D6F

خانه آزادی بیان از سوی دکتور عبدالله عبدالله افتتاح شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،دکتور عبدالله عبدالله امروز (شنبه، ۲۸ حمل) در گشایش نهاد رسانه‌ای «خانه‌ی آزادی بیان»گفت که در مذاکرات صلح از خبرنگاران نمایندگی صورت می‌گیرد.
دکتور عبدالله عبدالله گشایش خانه‌ی آزادی بیان را یک اقدام مثبت خواند و گفت:که آزادی بیان و رسانه‌های آزاد یکی از مهم‌ترین دستاوردهای «۲۰» سال اخیر است که غیر قابل برگشت می‌باشد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی از احساس مسوؤلیت و تعهد خبرنگاران و رسانه‌ها در شرایط دشوار کنونی تقدیر کرد و بر حفظ و تقویت آزادی بیان به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای «۲۰» سال اخیر تأکید ورزید.

دکتور عبدالله عبدالله به روح شهدای آزادی بیان در دو دهه‌ی گذشته اتحاف دعا نمود و نمایندگی خبرنگاران و نقش آنان را در مذاکرات صلح حیاتی خواند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در بخش دیگر از سخنانش به خروج نیروهای خارجی پرداخت و گفت که رفتن نیروهای خارجی از افغانستان به معنای فروپاشی، تضعیف نهادها و قطع کمک‌های بین‌المللی نیست.

وی تاکید میکند،جامعه جهانی همچنان به کمک‌ها و همکاری‌هایش ادامه می‌دهد.

خانه‌ی آزادی بیان در همکاری با وزارت اطلاعات و فرهنگ کار یک ساله‌ی بیش از 1700 خبرنگار را براساس معیارهای حرفه‌ای بررسی کرده است و مطابق آن لقب چهره‌ی آزادی بیان و بهترین خبرنگار سال به خانم انیسه شهید اختصاص یافت.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل