7D3E7E4F-4803-4D04-BDB4-E3C6FE2BF534

دروغ یک دانش آموز باعث سر بریدن یک استاد شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،رسانه های غربی گزارش دادند که اقرار دروغ یک‌ دانش‌آموز ۱۳ ساله باعث سر بریدن یک‌معلم فرانسوی شد.

اقرار دانش‌آموز ۱۳ ساله در مورد معلم سربریده شده فرانسوی،از ترس پدرم دروغ گفتم .

اعتراف دانش‌آموزِ ساموئل پاتی به انتشار دروغی که به بریده شدن سر این معلم فرانسوی دامن زد، خشم وکیل خانواده آقای پاتی را برانگیخت.

یورو نیوز:یک دختر دانش آموز ۱۳ ساله به پولیس فرانسه اعتراف کرده است که به دروغ آقای پاتی را متهم کرده بود که به هنگام نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام از دانش‌آموزان مسلمان می‌خواسته که صنف درسی را ترک کنند یا چشم‌هایشان را ببندند.

پدر این دانش‌آموز بر اساس این اتهام دروغ دخترش چندین ویدئوی کوتاه در فیس‌بوک منتشر کرده و با همکاری یک مبلغ اسلامی کارزاری آنلاین علیه این معلم به راه انداخته بود؛ ویدئوها و کارزاری که بنا بر شواهد موجود موجب تحریک جوان ۱۸ ساله چچنی‌تبار به مثله کردن این معلم ۴۷ ساله شده است.

تحقیقات پولیس فرانسه نشان می‌دهد که این دانش‌آموز روزی که ساموئل پاتی کاریکاتورها را نمایش داده، غایب بوده و از ترس پدرش این ماجرا را برای توجیه عدم حضورش در سر خط درس ساخته و گفته است.

ویرجینی لو روی، وکیل خانواده پاتی روز سه‌شنبه در مصاحبه با رادیو آر‌تی‌ال(RTL) گفت که خوشبختانه روند تحقیقات به سرعت مشخص کرد که این دانش‌آموز دروغ گفته است، دانش‌آموزی که سعی داشت خود را سخنگوی سایر همصنفی‌هایش جا بزند ولی دروغ‌گویی و واقعیت دردناکی که فاش شده، بسیار عصبانی کننده است.

پدر این دانش‌آموز و مبلغ اسلامی هم‌دست او هم اکنون به اتهام مشارکت در قتل معلم فرانسوی در انتظار محاکمه در دادگاه هستند و قاتل نیز در جریان تعقیب و گریز پولیس به ضرب گلوله کشته شده است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل