AB039DBC-96A8-41CF-AB9F-DEF28E7CD6EA

والی فاریاب:جنگجویان طالب در ولایت از پهبادهای کشفی استفاده می‌کند

به گزارش محلی آژانس خبری فرحت،نفیب الله فایق والی فاریاب در تویتی گفته است:اتباع خارجی با فكر داعشي كه درصف طالبان در حومه های این ولایت مصروف فعالیت های تروریستی هستند،از پهباد هاي كشفی استفاده می‌کنند.

بگفته ی والی این ولایت،جنگجویان ازبیکستانی که از اعضای طالبان مسلح هستند از این پهباد ها حتی قادر به فیلمبرداری در تاریکی شب است و می‌توانند  اهداف مورد نظر شانرا فلمبرداری کند مجهز هستند.

وی می افزاید،این جنگجویان،در مناطق خواجه سبزپوش و قیصار ولایت فاریاب از این پهبادها استفاده می‌کنند.

مشخصات پهبادها:

هلی شات فانتوم 4 RTK با برخورداری از هوش مصنوعی قادر است با دقت بسیار بالا عمل نقشه برداری را در ارتفاع کم انجام دهد . حداکثر سرعت این هلی شات 58 کیلومتر بر ساعت بوده و برخورداری از دوربینی با کیفیت 20 مگاپیکسل ، سنسور عدم برخورد با موانع ، موقعیت یابی دقیق ، زمان پروازی 30 دقیقه ای و برد پروازی معادل 7 کیلومتر از دیگر خصایص مثبت پهپاد فانتوم 4 RTK می باشد . از مشخصات فنی منحصر بفرد این پرنده می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دقت موقعیت یابی افقی RTK : 1cm+1ppm
  • دقت موقعیت یابی عمودی RTK : 1.5cm+1ppm
  • دقت افقی مطلق مدل های فتومتریک : 5cm (هنگام پرواز در ارتفاع 100 متر، GSD 7 سانتیمتر، آفتابی.)

از زمان های قدیم تا کنون تمایل بشر به پرواز و مشاهده اجسام از زاویه بالا و عمود بر زمین نه تنها فروکش نکرده است بلکه حتی تلاش های زیادی در راستا رسیدن به این هدف در طول سالیان دراز صورت گرفته است . ماحصل آخرین تلاش های صورت گرفته در این زمینه طراحی مولتی روتورهایی است که حامل دوربینی بوده و قابلیت کنترل از راه دور را دارد . مولتی روتورها انواع مختلفی داشته و هرکدام نیز با عنوان خاصی خطاب میشود .

هلی شات فانتوم 4 RTK

تعداد موتورهای بکار رفته در ساختار مولتی روتورها عامل اصلی تعیین کننده نام آنها می باشد . کوادکوپتر ها شاخه خاصی از مولتی روتورهایی است که در ساختار آنها از چهار عدد موتور استفاده شده است . کوادکوپترها انواع مختلفی داشته که میتوان آن ها را در سه گروه کوادکوپتر ها تخصصی ، کوادکوپترهای نیمه حرفه ای و کوادکوپترهای تفریحی جای داد . هریک از کوادکوپترهایی که در این 3 گروه قرار میگیرد مولفه های خاص خود را داشته که باعث تمایز آن از سایرین میگردد .

کوادکوپتر فانتوم 4 RTK

کوادکوپترهای تخصصی چون فانتوم 4 RTK در عین برخورداری از ویژگی های منحصر به فردی که انجام دادن فیلمبرداری های هوایی را آسان می نماید ، قیمت بالایی نیز داشته و معمولا فقط افرادی که بصورت حرفه ای در زمینه فیلمبرداری هوایی فعالیت میکنند اقدام به خرید این قبیل از محصولات پروازی می کنند .

اصلیه احمدزی

فرحت نیوز/شمال