90237193-05F7-4231-8863-BF278A3F1483

فرمانده پیشین امن و نظم عامه به سه سال حبس، محکوم به مجازات شد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،پاسوال زمری پیکان، فرمانده عمومی پیشین امن و نظم عامه وزارت امور داخله، به اتهام سوء استفاده از صلاحیتهای وظیفوی،متهم بود،روز سه شنبه هشتم مییزان،از سوی محکمۀ استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، محکوم به مجازات شد.

جمشید رسولی،سخنگوی دادستان کل،به فرحت می‌گوید:بربنیاد صورت دعوای دادستان مؤظف، زمری پیکان به صورت غیر قانونی پسر اش را تعین بست نموده، پرسونل نظامی و تجهیزات نظامی را در اختیار وی قرار میدهد. سرانجام پسرش با استفاده از این امکانات در سال 1395راهی ولسوالی استالف میشود که کاروان حامل‌شان با ماین کنار جاده اصابت نموده دو تن از محافظان پسر زمری پیکان مجروح میشوند.

بگفته رسولی،بعد از دریافت اطلاع حادثه، زمری پیکان تعدادی از پرسونل تحت اثر خود را به یاری کاروان پسرش فرستاده دستور میدهد که مجروحین را به بیمارستان و پسر اش را به منزل ببرند،پسر پیکان حین بازگشت از محل حادثه به شهر کابل با شخص که گفته شده خصومت شخصی داشته است، رو به رو شده و وی را به ضرب گلوله به قتل میرساند.

دادستان مؤظف قضیه، پس از تکمیل تحقیق و ترتیب صورت دعوا، بر اساس اسناد و مدارک علیه زمری پیکان به اتهام سوءاستفاده از صلاحیتهای وظیفه‌یی، از هیأت قضایی محکمۀ استیناف مطالبه مجازات کرده است.

هیأت قضایی محکمۀ استیناف رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری مرکز عدلی و قضایی، در جلسۀ علنی خویش، پس از استماع دفاعیه متهم و وکیل مدافع ایشان؛ زمری پیکان را در اتهام سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌یی، مطابق فقرۀ اول مادۀ ۴۰۳ کودجزا، به سه‌سال حبس تنفیذی، محکوم به مجازات کرد.

قابل یاددهانی است که محکمۀ ابتدایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری مرکز عدلی و قضایی، در جلسۀ علنی مورخ 12 قوس سال 1396 خورشیدی، نام‌ برده را در همین جرم، غیاباً به مدت هشت سال حبس تنفیذی، محکوم به مجازات کرده بود.

افضل شفقیار

فرحت نیوز/کابل