3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

نی:مسولان در هلمند تصویر برداری و عکاسی از سوی رسانه ها را منع کرده است

به‌گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،نهاد حمایت از رسانه های آزاد مدعی شده است که مقامات محلی ولایت هلمنددر جنوب افغانستان تصویر برداری و عکاسی را از سوی رسانه های محلی منع کرده است.

نی نا وقت روز گذشته«۰۲حوت» با نشر اعلامیه ی از مقامات امارت اسلامی خواهان وضاحت در زمینه‌ی ادعاهایمحدودیت در برابر فیلم‌برداریو عکس‌برداری در ولایت هلمند شده است.

نی در این اعلامیه میگوید:مقامات مسوول در ولایت هلمند به تازه گی دستور داد اند تا پس‌از این خبرنگاران و رسانه هاحق ندارند از مسوولان ادارات گزارش های تصویری تهیه و یا عکس برداری کنند.

نی براساس گزارش‌ها نوشته اند،گویا دراین دستور آمده است که خبرنگاران و رسانه ها نیز از مردم و شهروندان نمیتوانند گزارش های تصویری تهیه و نشر کنند.

دفتر نی حمایت کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان اعمال چنین محدودیت های بر رسانه ها و خبرنگاران را،در صورتواقعیت باشد، نشان دهنده فشار و سانسور دانسته است.

این نهاد به‌این باور است که این اقدام می تواند ادامه‌ی کار خبرنگاری را در افغانستان به یک چالش جدی مبدل کند.

نی در این اعلامیه از سخنگویان و مقامات مسوول در مورد واقعیت چنین تصمیمی وضاحت خواسته که جامعه رسانهای افغانستان را اطمینان دهند.

نی تاکید میکند،در صورت عدم توجه و اقدام مقامات مسوول و واقعی بودن این مسئله، تصمیم مذکور می تواند زنگخطر در برابر خبرنگاران و رسانه های افغانستان باشد.

زین العابدین الایار

فرحت نیوز/کابل