3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

شهرداری کابل،۳۰ جسد را در قبرستان موسهی کابل دفن کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مقامات شهرداری کابل میگوید:تکفین و تدفین اجساد مجهول الهویه یکی دیگر از مسوولیت های شهرداری کابل است.

شهرداری کابل امروز شنبه (۲۲دلو) در یک اعلامیه ی گفته است ریاست امور کلتوری این اداره  به سلسله تکفین و تدفین اجساد مجهول الهویه در سطح شهر کابل امروز ۳۰ جسد مجهول الهویه را تکفین و در قبرستان زون جنوب در ساحه موسهی تدفین نمود.

شهرداری می افزاید،ریاست کلتوری طی سه ماه اخیر، به تعداد ۱۴۴ جسد مجهول الهویه به شمول اجسادی که در جریان پاک کاری زیر پل سوخته از انبارهای زباله کشیده شده بود،تکفین و تدفین نموده است.

‌بگقته ی مسولان شهرداری این مراسم پس از مرحله تشخیص از سوی طب عدلی صورت گرفته است.

قبرستان زون جنوب شهر، واقع ناحیه‌ بیستم، در ساحه موسهی بخاطر احترام گذاشتن به اموات امت مسلمان و تحقق نظم شهری، از سوی شهرداری کابل تعیین شده است.

اعلامیه اضافه میکند،که مسوولان شهر داری کابل در حال مطالعات تخنیکی و ترتیب پلان‌ های عملیاتی و تشخیص ساحات مناسب برای ایجاد قبرستان های معیاری و رفع نیازمندی جدی زون‌های: شرق، جنوب، شمال و غرب کابل می باشد.

قبرستان زون جنوب، که به مساحت ۳۹۷ جریب زمین در ساحه موسهی ناحیه‌ بیستم ایجاد شده قرار است درین قبرستان به ساخت محل ادای نمازجنازه، سرد خانه، غسل ‌خانه، دفتر اداری، پیاده ‌روها، پارکینگ وسایط و به حفر چاه آب و سرسبزی آن اقدام خواهد کرد.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز/کابل