3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

بیرق افغانستان در خارج برای یکروز نیمه بر افراشته می‌شود

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،پس حمله انتحاری بالای کارمندان وزارت خارجه نماینده گی های سیاسی و قونسلی افغانستان در یک پیام مشترک گفته است،بیرق این نمایندگی ها،به این مناسبت سوگوار و برای یکروز نیمه افراشته خواهد بود.

این در حالیست که عصر روز گذشته حمله کننده انتحاری مواد منفجره ی همراهش را در نزدیک در ورودی وزارت خارجه هنگام بیرون شدن کارمندان این وزارت منفجر کرد.

در نامه ی این نماینده گی ها آمده است،که در اثر وقوع این انفجار کارمندان پیشین وزارت خارجه کشته شده اند.

نمایندگی های سیاسی و قونسلی افغانستان در خارج، انجام این حمله را تروریستی خوانده با شدیدترین الفاظ نکوهش کرده،و در غم با خانواده ها خودشانرا شریک دانسته اند.

نمایندگی های سیاسی و قونسلی افغانستان تاکنون پس در حدود دوسال سقوط نظام جمهوریت تحت نام (جمهوری اسلامی) افغانستان در خارج،فعالیت دارند.

این نماینده گی ها نگرانی عمیق خویش را در رابطه با دوام این وضعیت که در آن صرف مردم بی دفاع و مظلوم افغانستان قربانی میشوند ابراز کرده است.

آنان تاکید کرده اند،ما بر این باور هستیم که ادامه این وضعیت غم انگیز، تبعات ناگواری نه تنها برای افغانستان بلکه برای صلح و امنیت منطقه و جهان خواهد داشت.

تصاویری که در رسانه های اجتماعی دست بدست می‌شود کشته شده های روز گذشته را ده تن از کارمندان پیشین وزارت خارجه و زخمی ها را بیش از ۱۷ تن گفته اند.

اما پولیس کابل کشته شدن پنج فرد ملکی و زخمی شدن تعدادی دیگر را تاید کرده است.

این حمله را گروه داعش با نشر تصویری از حمله کننده انتحاری بر عهده گرفته است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز/کابل