3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

پاپ شانزدهم در آخرین لحظات زنده گی اش گفت:خداوندا من تورا دوستدارم

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،گئورگ گانسواین، منشی شخصی و دیرینه پاپ،میگوید:آخرین کلمات پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم در حالی که در بستر مرگ دراز کشیده بود این بود: “خداوندا، من تو را دوست دارم!” .

واتیکان نیوز گزارش داد که پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم، حدود ساعت 3 صبح روز 31 دسامبر، چند ساعت قبل از مرگش، با پرستاری که آلمانی صحبت می کرد، تنها بود.

در آن زمان گانسواین و دیگرانی که به نوبت نزد پاپ بازنشسته می ماندند برای لحظه ای اتاق را ترک کرده بودند.

گانسواین نقل می کند که پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم “با صدایی ملایم اما به وضوح قابل تشخیص به ایتالیایی گفت: “خداوندا، من تو را دوست دارم!”

گلنسواین گفت: “من در آن زمان آنجا نبودم، اما پرستار کمی بعد به من گفت؛ این آخرین کلمات قابل درک او بود زیرا پس از آن دیگر قادر به بیان خود نبود.”

درگذشت پاپ بازنشسته در «31 دسامبر» در روکیل اعلام شد.

مراسم تشییع جنازه او حوالی ساعت ۰۸:۳۰ دقیقه ی بامداد به وقت روم پایتخت ایتالیا روز پنجشنبه 5 جنوری در میدان سنت پیترو به ریاست پاپ فرانسیس برگزار خواهد شد.

پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم پس از تشییع جنازه در سرداب واتیکان به خاک سپرده خواهد شد.

متئو برونی، مدیر دفتر مطبوعاتی واتیکان گفت: “بر اساس خواست پاپ بازنشسته، مراسم تشییع جنازه با نشانه سادگی انجام خواهد شد.”

برونی در یک نشست خبری در 31 دسامبر به خبرنگاران گفت:پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم آیین مسح بیماران را در 28 دسامبر دریافت کرد.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز/کابل