3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

امارت اسلامی از اجرایی شدن حد بالای ۲۷ تن در ولایت پروان خبر دادند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع محلی ولایت پروان از اجرایی شدن حکم تعزیری بالای تعدادی از مجرمین که از سوی دادگاه این ولایت مجرم شناخته شده بودند خبر داده است.

فرماندهی پولیس ولایت پروان در شمال پایتخت میگوید: بالای۲۷ تن از مجرمین که ۱۷ تن مرد و ۱۰ زن بود و دست به انجام اعمال خلاف شریعت اسلامی زده بودند،در استدیوم ورزشی این ولایت دره زده شدند.

خبرنامه ی که روز پنجشنبه (۱۷قوس) از سوی فرماندهی پولیس ولایت پروان منتشر شده آمده است،که مسولان در این ولایت تطبیق احکام الهی و جاری نمودن حدود شرعی را از مکلفیت های نظام اسلامی دانسته اند.

در خبر نامه آمده است،این افراد به جرم های دزدی، فسق وفجور، شهادت دروغین، فرار از منزل، لواطت، مواد مخدر و فروش تابلیت k دستگیر شده بودند.

خبرنامه می افزاید،هرکدام طبق فیصله دادگاه با ضربات مختلف از ۲۰ تا ۳۹ دره تعزیر ( اشد ضرب) و از شش الی دوسال به حبس تنفیذی مجازات شدند.

این در حالیست،که چندی قبل مولوی هبت الله آخندزاده زعیم امارت اسلامی با صدور فرمانی از تطبیق احکام و جاری شدن حدود شریعت اسلامی خبر داده و بر عملی شدن آن تاکید کرده بود.

پس منظر.!

امارت اسلامی افغانستان با اجرایی کردن این حکم پس از یک و نیم سال دومین حدی است که در دو ولایت در ملا عام را تطبیق میکند.

روز گذشته قضیه ی قصاص در ولایت فراه نیز در ورزشگاه این ولایت با حضور داشت مقامات ارشد امارت اسلامی اجرا شد.

شهروندان افغانستان از این تطبیق احکام الهی که از سوی امارت اسلامی تطبیق میشود استقبال میکنند.

در همین حال،ادریس احمد کوهستانی یکی از وکلای مدافع در کابل به فرحت میگوید:درنظام اسلام تطبیق حدود و قصاص یک اصل و رکن اساسی جامعه اسلامی است و میباشد.

حدود جمع حد ودراصطلاح جزای معین ومشخص از طرف شارع ویا خداوند ج که درآن شخص صلاحیت کم وزیاد آنرا ندارد مشروط به شرایط خاص که درجرایم حدود و قصاص درنظر گرفته شده باید تکمیل و تحقق پیدا کند که درآن شبهه ویاشک وجود نداشته باشد درصورت شبهه در جرایم حدود حد ساقط شده مرتکب تعزیرأ مجازات میگردد.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل