3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

در اثر تیر اندازی سربازان ایرانی در آن کشور ۱۷ افغان کشته و زخمی شدند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع امنیتی ایران مدعی است،که روز گذشته (سه شنبه۱۵قوس) یک موتر حامل افغان‌های که بصورت غیر قانونی وارد خاک آن کشور شده بودند را شناسایی و دستگیر کرده اند.

اما در همین حال منابع محلی مرزی ایران به بخش ایران فرحت نیوز میگوید:یک موتر حامل پناه‌جویان افغان که به صورت قاچاق وارد ایران شده بودند به ایست بازرسی توجه نکرده اند مورد تیر اندازی سربازان قرار گرفته است.

بگفته ی منبع،این موتر حامل پناهجویان در منطقه خاش سراوان شهر سیستان و بلوچستان،مورد شلیک سربازان قرار گرفته که در نتیجه آن ۱۷ تن از شهروندان افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

او علاوه میکند،که این تیر اندازی از سوی سر بازان موسوم به مرصاد بالای پناه جویان افغان صورت گرفته است،اما ارقام دقیقی از کشته شدگاه ارایه نکرده است.

مقامات افغانستان تاکنون در این مورد ابراز نظر نکرده است،

پس منظر.!

بر اساس گزارش کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، پیش از سقوط کابل به دست طالبان ۳.۴ میلیون شهروند افغانستان در ایران زندگی می‎کردند که نزدیک به دو میلیون آن مهاجران غیرقانونی هستند.

بر علاوه ی آن تخمین زده می‌شود صدها هزار مهاجر دیگر افغان پس از تسلط طالبان بر افغانستان، وارد ایران شده و در صدد رفتن به ترکیه و از آنجا به کشور های اروپایی هستند.

هارون بصیر

فرحت نیوز/ایران