3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

حمله کننده بالای سفارت پاکستان در کابل اتباع خارجی است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی با نشر تویتیگفته است شخصی که بالای سفارت پاکستان در کابل حمله کرده بود طبعه ی خارجی است.

بگفته ی آقای مجاهد،نیروهای ویژه امنیتی شخصی را که روز جمعه ی گذشته (۱۱قوس) برسفارت پاکستان در کابل تیراندازی کرده بود، گرفتار کردند.

این مقام ارشد حکومت افغانستان می افزاید،فرد بازداشت شده تبعه ی خارجی و عضو گروهداعش است،اما از کشور مشخص نام نبرده گفته؛که این شخص در تبانی با بغاوتگران این حملهرا انجام داده بود.

وی تاکید کرده است،حلقات میخواهند با همچو اقدامات شوم فضای بی باوری را بین دو کشوربرادر (افغانستان و پاکستان) ایجاد کنند.

در عین حال او از تحقیقات بیشتر در این مورد خبر داده است.

این در حالیست،که روز جمعه ی گذشته سفارت پاکستان در کابل مورد حمله مسلحانه قرار گرفت،ودر نتیجه ی آن یک محافظ سفارت آن کشور زخم برداشت.

این حمله دو روز پس از آن صورت گرفت که حنا ربانی نماینده ی دیپلوماتیک پاکستان برایگفتگو روی تامین روابط امنیتی بین دو کشور با مقامات افغان وارد کابل شده بود.

حمله بالای سفارت پاکستان در کابل با واکنش های داخلی و بین المللی روبرو شد،و شهبازشریف، صدراعظم پاکستان آن راسوقصدبه جان شارژدافیر آن کشور خواند.

پس از حمله،شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در خبرنامه‌ ی این حمله را نکوهش کرده و ازهمه طرف‌ها در افغانستان خواست تا به امنیت نهادهای دپلوماتیک و مصوونیت کارمندانکشورهای عضو ملل متحد احترام بگذارند.

در خبرنامه ی شورای امنیت ملل متحد آمده است: «اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخ‌گوییعاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات شوم تروریستی و محاکمهآنها تاکید کرده اند

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز/کابل