3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

نامه سرگشاده فدراسیون خبرنگاران افغانستان به یونما

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،فدراسیون خبرنگاران افغانستان برای جلب توجه سازمان های بین المللی به خبرنکاران افغان تحت عنوان «نامه سر گشاده فدراسیون به یونما» خواهان مدد معاشی برای خبرنگاران شده است.

بروز شنبه فدراسیون خبرنگاران افغانستان طی یک نامه سر باز به اداره یونما در کابل توجه مجدد این سازمان را به طرح یک سال قبل این فدراسیون در رابطه به توزیع مدد معاش به خبر نگاران بیکار و بی بضاعت تاکید کرده است.

درین نامه امده است که توزیع مدد معاش به خبر نگاران ، نیاز مبرم برای دوام کار خبرنگاری و باقی ماندن خبرنگاران مجرب درافغانستان است.

در نامه همچنان گفته شده است،که رهبری فدراسیون یک سال قبل این طرح را در دیدار با رهبری یونما در کابل،در میان گذاشته بود اما با گذشت یکسال هیچگونه پیشرفتی در این مورد نبوده است.

نامه می افزاید که مشکلات خبر نگاران افغان بیشتر شده و پرداخت مدد معاش مانند معلمان مکاتب به خبر نگاران سبب نجات از فقر روز افزون آنها خواهد شد.

مسوولان فدراسیون میگویند:که طرح مفصلی را درین رابطه یکسال قبل با اداره یونما ارایه کرده است.

فدراسیون در حالی خواهان پرداخت مدد معاش به خبر نگاران بیکار و نا دار میشود که شمار زیادی از انها در یکسال گذشته روزگار بدی را پشت سر گذاشته اند.

پس منظر.!

این چتر مجموع از نهاد های حامی در حالی از فقر و بیچاره گی خبرنکاران افغان سخن میگویند:که طی یکسال گذشته نهاد های خارجی حمایت از خبرنکاران از فرستادن صد ها هزار یورو به خبرنگاران این کشور خبر داده بود.

ابوزر صارم سر پلی،رییس فدراسیون خبرنگاران قبلا به فرحت گفته بود،که پول های رسیده بنام خبرنگاران به افغانستان از سوی دو نهاد حامی در این بخش حیف و میل شده و حاضر نیستند به این فدراسیون حساب بدهند.

بگفته او،پس از آنکه فدراسیون خبرنگاران از جریان این موضوع آگاه شد با مسولان یکی از نهاد ها صحبت کرد‌٫اما حاضر نشد به فدراسیون در مورد توزیع این پول ها وضاحت بدهد.

آقای سرپلی گفت:وقتی وی منبع پول را مشخص نکرد هیات رهبری فدراسیون تصمیم به حذف عضویت ان در این نهاد شدند.

– پس از این کشیده گی ها بین نهاد های حامی خبرنگاران تعدادی از خبرنگاران زیر یک چتر تحت نام گردش اطلاعات نخبه گان،برنامه ی طرح چتر واحد را به این نهاد پیشنهاد کردند،اما برخی از مسولان حاضر نشدند در این چتر بپیوندند.

خبرنگاران افغان از کشیده گی های نهاد ها انتقاد میکند و میگویند:که ادامه ی این وضعیت به ضرر آزادی بیان و دلسردی خبرنگاران به ادامه کار در این عرصه شده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز/کابل