3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

بیماری وبا ۱،۳تا۴ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است

به گزارش آژارنس خبری بین المللی فرحت، به نقل از منابع آگاه وزارت صحت کشور کویت به دستگاه‌های فعال در فرورد گاه بین المللی این کشور خطاب کرد است تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از ورود مواد غذایی برای استفاده شخصی مسافران از کویت انجام دهند.

وزارت صحت لبنان به گسترش سریع «مرض وبا» و نفوذ آن از کمپ‌های آوارگان سوری به شهروندان لبنانی اشاره کرده است که منجر به افزایش بیشتر بیمارستان‌ها در شمال این کشور شدند.

امروز سه شنبه ۸۲ مورد جدید ابتلا به این بیماری ثبت شده که مجموع موارد ابتلا به این بیماری را به ۲۳۱ نفر رساند و ۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: “اگر تعداد مصدومان افزایش یابد و از ظرفیت بیمارستان ها فراتر رود، این یک چالش جدی خواهد بود.”

سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد که تعداد مبتلایان به وبا در سوریه به حدود ۱۶ هزار نفر رسیده است و نسبت به بدتر شدن وضعیت با کمبود شدید آب در سراسر این کشور هشدار داد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی صحت ، «تا ۱۴ اکتبر، ۱۵۸۲۳ مورد مشکوک به وبا در سوریه وجود داشته است».

سیف البدر، سخنگوی وزارت صحت عراق در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری این کشور منتشر شد، گفت: بر این اساس، مجموع مجروحان به ۱۰۰۸ مورد افزایش یافته است که ۵ فرد فوت است.

وبا به طور کلی از غذا یا آب آلوده منتقل می شود و باعث اسهال و استفراغ می شود.

می تواند در مناطق مسکونی که فاقد شبکه فاضلاب مناسب یا آب آشامیدنی تمیز هستند گسترش یابد.

به گفته سازمان جهانی صحت،اگر وبا درمان نشود، می تواند ظرف چند ساعت منجر به مرگ شود، اما بسیاری از افراد مبتلا علائم عفونت را نشان نمی دهند یا علائم خفیفی را بروز می دهند.

این بیماری را می توان به راحتی با محلول آبرسانی خوراکی درمان کرد، اما طبق گفته سازمان جهانی صحت ، موارد جدی تر ممکن است نیاز به دادن مایعات داخل وریدی و آنتی بیوتیک به بیمار داشته باشد.

بیماری ما۱،۳تا۴ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و منجر به مرگ ۲۱ هزار تا ۱۴۳ هزار نفر می شود.

بصیر بهاور

فرحت نیوز کابل