3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

سه کارمند زن،سازمان ملل متحد از سوی طالبان بازداشت شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،سازمان ملل در افغانستان از بازداشت موقت سه کارمند اناث افغان خود و آزار و اذیت آنان از سوی طالبان خبر داده است.

سازمان ملل متحد امروز دو شنبه «۱۲/سپتامبر» در تازه ترین گزارش خود از اقدامات اداره حاکم علیه کارمندان اناث این نهاد شدیدا ابراز نگرانی کرده است.

سازمان ملل از مقامات حاکم خواسته است که به تعهدات خود در مورد احترام به امتیازات و مصونیتهای سازمان ملل متحد و همه کارکنان آن، از جمله آزادی گشت و گذار آنها در سراسر کشور پابند باشند.

این سازمان در اعلامیه گفته است،که آزار و اذیت کارمندان اناثیه افغان سازمان ملل توسط مقامات حاکم به شکلې از اشکال در حال ظهور است،و امروز سه خانم افغان که برای سازمان ملل متحد کار میکند برای بازجویی توسط طالبان به طور موقت بازداشت شدند.

سازمان ملل خواستار پایان فوری تمامی این گونه اعمال ارعاب و آزار و اذیت میباشد که همکاران اناث افغان این سازمان در آن مورد هدف قرار میگیرند.

این سازمان از مقامات حاکم خواسته که تضمین های صریح را برای مصونیت و امنیت تمام پرسونل سازمان ملل متحد که در افغانستان فعالیت می کنند طبق تعهدات افغانستان تحت قوانین بین المللی اجرا نمایند.

همچنان در اعلامیه از مقامات حاکم خواسته که احترام به تعهدات بین المللی حقوق بشر را برای همه یی مردم افغانستان تضمین کنند.

در همین حال بلال کریمی معاون سخنگوی کل اداره حاکم در افغانستان موضوع آزار و اذیت کارمندان سازمان ملل متحد را به رسانه رد کرده است.

فوزیه صدیقی

فرحت‌ نیوز