3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

تحریک آزادی ملی اسلامی افغانستان در ولایت پنجشیر اعلام جنگ کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،تحریک آزادی  اسلامی ملی افغانستان برای اولین بار پس از اینکه طالبان از تلفات بر نیروهای چریکی جبهات ضد طالبانی در پنجشیر مدعی شد با نشر خبرنامه ی از حضور خود در ولایت پنجشیر اعلام آماده گی کردند.

در خبر نامه ی این تحریک آمده که شب گذشته «یکشنبه ۲۰سنبله» طالبان مسلح بالای پاسگاهای امنیتی نیروهای آنان حمله کردند،که با شکست فاحشی روبرو شدند.

خبرنامه اضافه میکند،که طالبان شب هنگام بالای پاسگاه های امنیتی تحریک در مناطق ولسوالی خنج ولایت پنجشیر حمله کردند که در واکنش آنان ۸ طالب کشته شده است.

در خبرنامه می نویسد،در این درگیری ضمن کشته شدن افراد طالبان پنج میل سلاح کلاشینکوف،یک میل پیکا و یک میل آر پی جی آنها نیز بدست نیروهای این تحریک افتاده است.

پس از جبهه ی مقاومت ملی برای اولین باریست که تحریک آزادی اسلامی ملی افغانستان در ولایت پنجشیر اعلام موجودیت میکند.

از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان بیشتر از یکسال می گذرد،اما تاکنون ولایت پنجشیر تحت فشار های نظامی دو طرف قرار دارد و طالبان موفق به تصرف کامل این ولایت نشده است.

در همین حال،عبدالقیون حافظ که تازه رهبری جنگ ولایت های پنجشیر و بغلان را بر عهده گرفته در رشته تویتی گفته است،که نیروهای امنیتی اداره حاکم در حال پاکسازی از وجود مقاومت گران در ولسوالی های ولایت پنجشیر هستند.

اقای حافظ در ادامه ی تویت نیز از کشته شدن ده ها تن از افراد وابسته به جبهه ی مقاومت که از آنان بنام بغاوتگران یاد کرده خبر داده است.

خواستیم واکنش وزارت داخله را در این موارد داشته باشیم بنابر محدودیت های حق دسترسی به اطلاعات در نهاد های امنیتی اداره حاکم موفق نشدیم.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز