3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

هشدار حکمتیار به طالبان،مکاتب دخترانه را باز کنید تاخیر بس است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان میگوید:اگر اداره حاکم به بازگشایی مکاتب دخترانه بخصوص در مناطق گرم سیر توجه نکند حیثیت خود را از دست می‌دهد.

اقای حکمتیار در رشته تویتی گفته است امروز سه شنبه «۱۵سنبله» برابر است با اولین روز آغاز سال تعلیمی در مناطق کرم سیر است و باید سال تعلیمی رسما اعلام شود.

حکمتیار هشدار می‌دهد،اگر مکاتب دخترانه باز گشایی نشود مردم مجبور می‌شوند که خودشان در باز گشایی مکاتب دخترانه مانند ولایت پکتیا اقدام کنند.

او تاکید میکند،که تاخیر در بازگشایی مکاتب دخترانه را بس کنید تا بیشتر از این حیثیت نظام حاکم صدمه نبیند.

این در حالیست،که خالق‌یار احمدزی، رئیس اطلاعات و فرهنگ اداره حاکم در ولایت پکتیا روز گذشته (دوشنبه۱۴ سنبله) گفته است،که مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم در شهر گردیز و ولسوالی سمکنی این ولایت باز گشایی شده است.

این مکاتب از سوی اداره حاکم نه بلکه بر اساس تصمیم مدیران لیسه‌ها،بازگشایی شده است.

تاکنون وزارت معارف در این رابطه چیزی نگفته است.

این در حالی‌ست که مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم از یک‌سال بدینسو بسته است و هنوز اداره حاکم در این باره تصمیمی نگرفته است.

طالبان درآستانۀ آغاز سال درسی درماه حمل وعده کرده بودند که همه مکاتب به روی دختران گشوده می شود،ولی از وعد خود عقب نشینی کردند وبازگشایی مکاتب دختران بالاتر ازصنف ششم را به امر ثانی به تعویق انداختند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز