3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

هواپیماهای بی سرنشین برای دومین بار در کابل راکت پرتاب کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،شب گذشته برای دومین بار هواپیماهای بی سرنشین شهر کابل پایتخت افغانستان را آماج حملات موشکی قرار داد.

یک منبع اطلاعاتی که نخواست نامی از او برده شود به فرحت گفت:حوالی ساعت ۰۹:۰۰ شب گذشته «جمعه شب۱۱سنبله» هواپیماهای بی سرنشین بالای مقر نظامیان طالبان در ساحه ی دهمزنگ کابل بمباران کرده است.

بگفته ی منبع،که این حمله درست در ساحه ی صورت گرفته است،که مهمان خانه ی ملا یعقوب وزیر جنگ اداره حاکم در آنجا موقعیت دارد.

منبع اضافه میکند،که اکثر اوقات ملا یعقوب نیز در آنجا با مهمانان خاص خود ملاقات های می داشته باشد.

در همین حال احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی در نوار صوتی میگوید:حاجی احمد معاون ریاست ده ریاست عمومی استخبارات همراه با شش نفر دیگر از اعضای مهم طالبان در حمله ی هوایی در دهمزنگ کشته شده است.

منابع رسمی اداره حاکم در افغانستان حاضر نشدند در مورد حملات هوایی آمریکا در دهمزنگ کابل ابراز نظر کنند.

این حمله دومین حمله ی هواپیماهای بی سرنشین ادامه ی حمله ایالات متحده پس از یک سال از خروج نظامیان آمریکایی در افغانستان است.

در ماه گذشته جوبایدن تاید کرده بود که هواپیماهای بی نسرین آمریکا در ساحه ی شیرپور شهر کابل در یک حمله موفقانه ایمن الظواهری رهبر شبکه ی القاعده را هدف قرار داده کشته است.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی کل اداره حاکم گفته است،در تحقیقات آنان ساحه ی که مورد حمله قرار گرفته هیچ جسدی دریافت نشده که نشان بدهد ایمن الظواهری در آنجا کشته شده است.

در همین حال،لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفته که ماموریت آمریکا در مبارزه علیه تروریزم هنوز پایان نیافته و اکنون توجه بر امر مبارزه علیه ریشه‌های دهشت افکنی متمرکز است.

او هدف ماموریت ۲۰ ساله در افغانستان را حفظ امنیت آمریکا، تلاش برای ساختن آینده روشن برای مردم افغانستان و ایستادگی برای ازادی، دموکراسی و حاکمیت قانون خوانده است .

با رفتن آخرین نظامی آمریکایی از افغانستان در نیمه شب (۳۰ اگست ۲۰۲۲) از کابل،این کشور به طولانی‌ترین جنگ خود خاتمه داد،و طالبان ۲۰ سال بعد،دوباره به قدرت رسید.

اداره حاکم به رهبری طالبان در افغانستان که بیشتر از سال از آن می گذرد تاکنون از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز