3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

اعتراضات مخفی جوانان خوستی در خصوص ازدواج الهه با سخنگوی پیشن وزارت داخله

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،جوانان ولایت خوست در واکنش به ازدواج اجباری قاری سعید خوستی سخنگوی پیشین وزارت داخله ی اداره ی حاکم در یک مکان سر بسته دست به اعتراض زدند.

این جوانان شهرت آقای سعید خوستی را مستعار توصیف کرده میگویند:که او با هیچ قومی از خوستی همبستگی ندارد.

یکی از این معترضان به بخش محلی فرحت گفت:این حرکت ما بشکل مخفیانه دایر شد،تا جوانان مورد شناسایی نیروهای امنیتی اداره محلی حاکم قرار نگیرد.

او که نخواست نامش فاش شود می افزاید،هدف از اعتراض ما در خصوص قضیه ی قاری سعید خوستی سخنگوی پیشین وزارت داخله ی اداره حاکم است،که با دختری با جبر و زور ازدواج کرده است.

او که به نماینده گی از معترضان صحیت میکرد گفت:این عملکرد آقای خوستی نام بدی کل ولایت خوست است افزود،که هیچ شخص نمیتواند نماینده ی این ولایت باشد تا باعث نام بدی کل شهروندان شود.

این در حالیست،که هفته ی گذشته نوارهای دیداری از دختری بنام الهه در رسانه ها منتشر شد،که او از ازدواج اجباری قاری سعید خوستی سخن گفته است.

الهه در قسمتی از نوار میگوید:که سعید خوستی بخاطر اینکه پدرش جنرال امنیت ملی پیشین بوده است،وی را بزور در ریاست استخبارات بخودش نکاح کرده است.

در همین حال سعید خوستی ازدواج با الهه را پزیرفته گفته است،که با او با رضایتش عروسی کرده،اما پس از مدعی الهه را بنابر اختلافات عقیدتی طلاق داده است.

این عملکرد آقای خوستی نه تنها با واکنش های تند فعالان رسانه ی و مدافعان حقوق بشر در افغانستان مواجه شده بلکه واکنش های جهانی را بر انگیخته است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز