3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

وضع تکس های اضافی به مسافر در فرودگاههای افغانستان

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،شرکت هوایی کام ایر برای پرواز های خود به شهروندان داخلی و خارجی تکس های اضافی متعددی برای هر شخص وضع کرده است.

یکی‌از مشترکین پرواز کام ایر به فرحت گفت؛که مسولان این شرکت برای هر شخص که از این هواپیماها برای سفر استفاده میکند،از افغانها ده دالر و از اتباع خارجی بیست دالر هزینه های اضافی می‌گیرد.

در عین حال،منابع در کام ایر بدون ذکر نامش به فرحت تاید کرد،که سر امروز پنجشنبه« ۱۰ سنبله برابر،با اول سپتامبر» برای هر شخص که از پرواز های این شرکت استفاده میکند تکس اضافی را وضع کرده است.

مبنع گفت:این موضوع تازه است که باید در این شرکت روی دست گرفته شود،و سر از امروز بالای مسافران در پرواز های این شرکت در نظر گرفته شده است.

منبع وضع فیصدی تکس را هزینه های امنیت هوانوردی از سوی وزارت ترانسپورت عنوان میکند.

در همین حال،امام الدین احمدی سخنگوی وزارت هوانوردی در تماس به فرحت گفت؛تمام هزینه های خدمات (مالیات) فرودگاه های داخلی و بین المللی افغانستان بر اساس استانداردهای بین المللی بر روی بلیت دریافت می شود.

آقای احمدی تصریح کرد که این وضع تکس از پرواز های داخلی و خارجی منشا می‌گیرد نه از شهروندان افغانستان و خارجی.

بگفته ی احمد،مسافرانی که به صورت نقدی بلیط خریداری کرده اند، دیگر هزینه را به هیچ کسی پرداخت نکنند،اما سر از امروز هر شخصی که بلیت خریداری میکند فیصدی تعین شده وضع می شود.

او تاکید کرد،که این تکس بصورت نقدی نه بلکه در بلیت وضع میشود و شرکت ها مکلف هستند فیصدی در نظر گرفته را به اداره هوانوردی پرداخت کند.

مسافر

فرحت نیوز