3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

کمیسیون تخلفات رسانه یی پرونده ی سه خبرنگار بازداشت شده را بررسی میکند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،روز گذشته نخستین نشست کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌ یی در مقر وزارت اطلاعات و فرهنگ با حضور مقامات اداره حاکم و نهاد های حامی خبرنگاران برگزار شد.

این کمیسیون که پس از یکسال کامل روز گذشته دوباره فعالیت اش را آغاز کرد شامل یازده عضو در حد صلاحیت تصمیم گیری ها هستند،که شامل:
-ابوزر صارم سرپلی،جمیل وقار،نماینده گان نهاد های مدافع از حقوق خبرنگاران،نماینده امربه معروف،نماینده ی وزارت عدلیه،نماینده ریاست استخبارات،حقوق دان،نماینده از جمع استادان ژورنالیزم،رییس نشرات وزارت،وزیر وزارت اطلاعات و فرهنگ،ذبیح الله مجاهد سخنگوی کل اداره حاکم،و منشی که از سوی وزارت اطلاعت و فرهنگ انتخاب شده است هستند.

ابوزر صارم سرپلی عضو این کمیسیون به فرحت گفت:که در جلسه آغازین این کمیسیون تصمیم گرفته شد،که پرونده های سه خبرنگار توقیف شده از ریاست استخبارات به این کمیسیون فرستاده شود تا تخطی و شکایات از طریق این مرجع بررسی شود.

بگفته ی سرپلی رسانه ها و خبرنگاران می‌توانند به عنوان یک مرجع با اعتبار به این کمیسیون اعتماد کنند،تا ما بتوانیم بخوبی از عهده ی این مسولیت بزرگ با قناعت همه خبرنگاران و رسانه ها بیرون شویم.

این کمیسیون پس از سقوط نظام جمهوریت از فعالیت بازماند و تاکنون که اداره حاکم (طالبان) یکساله شد این کمیسیون فلج بود،اما روز گذشته دوباره فعالیت اش را با چهره های جدید از سر گرفته است.

تاکنون طرزالعمل این کمیسیون منتشر نشده است،که آیا با طرزالعمل کمیسون دوره جمهوریت فعالیت میکند و یا اینکه طرزالعمل جدیدی را آماده و طبق آن به شکایات و تخلفات رسانه یی رسیده گی میکنند.

این کمیسیون در حالی دوباره فعالیت اش را آغاز کرد،که پس از اقتدار طالبان تاکنون صدها رسانه ی مختلف در افغانستان از نشرات باز مانده است.

بازداشت،لت و کوب و خشونت ها علیه خبرنگار از سوی طالبان نیز ادامه داشته است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز