3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

سربازان تایوانی بالای پهباد چینی سنگ پرتاب کرد خبر ساز شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،پس از پخش کلیپی از سربازان تایوانی در حال پرتاب سنگ به سمت هواپیمای چینی در طول پروازهای دوره ای در نزدیکی سواحل چین، تایوان اعلام کرد که استقرار سامانه های دفاع ضد هوایی در آب های ساحلی را سال آینده آغاز خواهد کرد.

تایوان از تهاجمات مکرر چین توسط هواپیماهایی که در نزدیکی سواحل به عنوان بخشی از تمرین‌های نظامی چین پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تبس در ماه جاری، شکایت کرده است، که خشم انها را برانگیخت.

این ویدئوی کوتاه که ابتدا قبل از انتشار توسط رسانه های تایوانی در شبکه های اجتماعی چین منتشر شد، نشان می دهد دو سرباز به سمت پهپادی که به پاسگاه مرزی آنها نزدیک شده بود، سنگ پرتاب می کنند.

رئیس‌جمهور تایوان: ما قبلاً چین را باز داشتیم و مصمم به دفاع از خود هستیم

در بیانیه ای که اواخر روز چهارشنبه منتشر شد، فرماندهی دفاعی گروه Kinmen تحت کنترول تایوانی، واقع در نزدیکی شهرهای چینی شیامن و کوانژو، گفت:که این حادثه در 16 آگوست در جزیره اردان رخ داد و تأیید کرد که سربازان برای رانندگی سنگ پرتاب کردند.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که سال آینده سامانه‌های ضدهوایی موثری را مستقر خواهد کرد و این سامانه‌ها ابتدا در جزایر کوچک‌تر مستقر خواهند شد.

وی افزود: “افسران و سربازان در تمام سطوح بر اساس اصل عدم تشدید اختلافات یا ایجاد اختلاف به هوشیاری خود ادامه خواهند داد.”

من در ویدئویی که میلیون ها بازدید در شبکه های اجتماعی چینی به دست آورد و مورد تمسخر کاربران قرار گرفت، به چین تعلق نداشتم.

همچنین نگرانی‌هایی را در میان کاریکاتوریست‌های تایوانی برانگیخت و برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی این حادثه را «تحقیر» برای نیروهای مسلح جزیره توصیف کردند و از وزارت دفاع خواستند تا اقدامات خود را در برابر حملات مکرر هواپیماهای بدون سرنشین افزایش دهد.

مسافر

فرحت نیوز