3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

در اثر سیلاب های اخیر در ولایت ننگرهار هزاران خانه تخریب شده است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مسولان محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان پس از حوادث طبیعی کمیته حالت اضطرار را توظیف کرده،تا با خانواده های آسیب دیده کمک کنند.

منابع محلی از تشکیل یک کمیته حقیقت یاب بدستور والی این ولایت برای کمک رسانی و دوباره سازی خانه های مسکونی در نقاط آسیب دیده ناشی از سیلاب های اخیر خبر داده است.

قاضی ملا عادل سخنگوی والی ننگرهار به بخش محلی فرحت نیوز میگوید:که پس از گذشت یکسال کمیته اضطرار به ریاست معاون والی این ولایت دوباره فعالیت هایشان را از سر گرفته است.

بگفته ی عادل در اثر سیلاب های اخیر در حدود «۱۰۲۵ خانه،۶ پل،۲۷ پلچک،۵۰ کیلومتر سرک فرعی و ۹۵ چاه آب آشامیدنی»تخریب شده است.

عادل آمار دقیق از قربانتان سیلاب های اخیر نمیدهد اما میگوید،که این رویداد تلفات جانی در پی داشته و در حدود ۷۸ راس مواشی تلف شده است.

در همین حال،شهروندان ولایت ننگرهار از ایجاد این کمیته ابراز خورسندی میکنند،اما این را بسنده نمی دانند به کمک های عاجل به آسیب دیده گان تاکید دارند.

در همین حال،طی چند هفته ی اخیر بشمول کابل پایتخت افغانستان ۲۴ ولایت این کشور شاهد سیلاب های مدهش بوده است،که ضمن خسارات هنگفت مالی تلفات جانی را نیز در پی داشته است.

بلال احمدي
فرحت نیوز/ننگرهار