3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

مجاهد:هیچ فردی از طالبان در پنجشیر اسیر نشده است

‏به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،اداره حاکم در افغانستان ادعای جبهه ی مقاومت ملی را که گویا چهل تن از نیروهای آنان را در دره انابه اسیر کرده اند رد کرده است.

رسانه های داخلی افغانستان به نقل از ذبیح الله مجاهد سخنگوی کل اداره حاکم به جبهه ی مقاومت ملی دشمن خطاب کرده گفته است،که دشمن توان اسیر کردن نیروهای ما را ندارد.

این در حالیست که روز گذشته جبهه ی مقاومت در پنجشیر بارنشر نوار تصویری مدعی شدند،که در در گیری بین طالبان و نیروهای آنان چندین تن از طالبان کشته و در حدود چهل نفر دیگر را اسیر گرفته اند.

پس از به قدرت رسیدن طالبان جبهه ی مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود پسر ارشد احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان در ولایت های پنجشیر و اندراب ولایت بغلان ایستاده گی کرده است.

این نوار تصویری روز گذشته منتشر شد،که اداره حاکم از یکساله گی حاکمیت شان در افغانستان تجلیل کردند.

روز گذشته در محافل گرامیداشت از یکساله گی سقوط افغانستان مقامات اداره حاکم این روز را پیروزی حق بر باطل گفته از جامعه ی جهانی خواستند تا با افغانستان تعامل کنند.

ملا حسن آخند رییس الوزرای اداره حاکم گفت:افغانستان متعهد است که از خاک این کشور بر هیچ کشور دیگری تهدید نیست،و باید کشور های دیگر نیز با ما روابط خوبی داشته باشند.

تاکنون از اقتدار طالبان در قدرت که یک سال گذشت،هیچ کشوری حتی همسایه ی افغانستان حاضر نشدند آنان را به رسمیت بشناسند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز