3385C971-4552-44E0-837A-11BBAC582229

انفجار در نزدیک مرکز توزیع شناسنامه ی برقی در غرب کابل

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،حوالی ساعت۱۰:۳۰ پیش ازچاشت امروز «شنبه ۲۲ اسد» غرب کابل پس از پایان روزهای عاشورا گواه انفجاری بود،که گفته می‌ شود تلفاتی را نیز در پی داشته است.

منابع محلی به فرحت میگویند:که این انفجار در نزدیک در وروردی یکی از دفاتر ساحوی شناسنامه های برقی در ساحه قلعه ی نو دشت برچی مربوط به حوزه ۱۳ امنیتی کابل رخداده است.

تاکنون نوعیت انفجار معلوم نیست،اما گواهان رویداد میگویند:که انفجار نیرومند بوده،حتی که باشنده گان ساحات دورتر از محل را نیز نگران ساخته است.

منابع رسمی حاضر نشدند با ما در این مورد صحبت کنند،اما رسانه ی افغانستان به نقل از منابع مختلف گزارش دادند،که در این انفجار دو تن از نیروهای امنیتی اداره حاکم و دو فرد ملکی زخمی شده است.

ازینکه نوعیت دقیق انفجار معلوم نیست،رسانه ها از قول منابع خود نوعیت انفجار را ماین کارگزاری شده در نزدیک در ورودی شناسنامه های برقی و دیگری نوعیت آنرا مواد منفجره در موتر گفته است.

این در حالیست،که در چند ماه اخیر رویداد های انفجاری در نقاط مختلف افغانستان بخصوص شهر کابل افزایش یافته است،در همین حال روز پنجشنبه هفته ی گذشته یکی از اعضای برجسته ی اداره حاکم در کابل در یک حمله انتحاری کشته شده است.

انفجار امروز را تاکنون فرد یا گروهی بر عهده نگرفته،اما همواره انفجار و حملات پس از حاکمیت طالبان در افغانستان را گروه داعش مسولیت گرفته اند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز