3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

ایران برای طرح ریزی کشتن بولتن ۳ صد هزار دالر هزینه کرده است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،وزارت عدلیه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که طرحی از سوی ایران برای کشتن جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید را کشف کرده و اتهامات علیه یکی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کرده است.

وزارت عدلیه اعلام کرد شهرام پورصافی 45 ساله معروف به مهدی رضایی به فردی در آمریکا پیشنهاد پرداخت 300 هزار دالر آمریکایی برای کشتن بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل را داده است.

به گفته این وزارت طرح احتمالاً در تلافی قتل قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران در عراق در جنوری 2020 توسط آمریکا تنظیم شده است.

این ادعا در حالی مطرح شد که ایران در حال بررسی توافق پیشنهادی در مذاکرات وین برای احیای توافقنامه 2015 است که هدف آن جلوگیری از دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای است.

آسوشیتدپرس نوشته، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده در طی یک سخنرانی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده آمریکا، 30 سپتامبر 2019 اشاره می‌کند.

تهران ماه‌ هاست که این توافق را متوقف کرده و از ایالات متحده خواسته است که نام رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان حامی تروریسم حذف کند.

متیو اولسن، دستیار دادستان کل آمریکا گفت: «این اولین بار نیست که ما نقشه‌های ایران برای انتقام گرفتن از افراد در خاک آمریکا را کشف می‌کنیم و به طور خستگی‌ناپذیر برای افشای و مختل کردن هر یک از این تلاش‌ها کار خواهیم کرد.»

بر اساس این اتهامات، پورصافی در اکتبر 2021 تلاش کرد تا قتل بولتون را ترتیب دهد، زمانی که به صورت آنلاین با یک فرد ناشناس در ایالات متحده تماس گرفت و ابتدا گفت:که می خواهد عکس بولتون را سفارش دهد.

آن فرد ایرانی را به تماس دیگری منتقل کرد که پورصافی سپس از وی خواست تا بولتون را بکشد.

او 250000 دالر پیشنهاد داد که سپس تا 300000 دالر صحبت شد.

وزارت عدلیه گفت: «پورصافی افزود که یک «شغل» اضافی دارد که برای آن یک میلیون دالر پرداخت خواهد کرد.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز