3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

انجمن ژورنالیستان برتانیا،نه در کابل نماینده دارد و نه پولی فرستاده است

به گزارش آژانس خبری‌‌ بین المللی فرحت،انجمن ژورنالیستان برتانیا با ارسال نامه ی اعزام هیات برای بررسی مسایل مالی و فرستادن مبلغ ۲۲۰ هزار یورویی را که به دو نهاد حامی خبرنکاران فرستاده شده را رد کرده است.

پس از زد و بند های عقده یی مسولان نهاد های حامی رسانه ها در کابل اخیرا فدراسیون حمایت از خبرنگاران با ارسال خبرنامه ی «انجمن ژورنالیستان آزاد و اتحادیه ملی خبرنکاران» را به حیف و میل درصد هزار یورویی متهم کرده است.

اما مسرور لطفی مسول رسانه های اتحادیه ملی خبرنگاران به فرحت ادعای فدراسیون حامی خبرنکاران را رد کرده گفته است،این حرکت کاملا مغرضانه و بدور از اصول منطق و مسلک خبرنگاریست.

پس اوج تنش ها بین نهاد های حامی خبرنگاران در افغانستان،انجمن ژورنالیستان بریتانیا یا ( NUJ ) طی نامه رسمی این موضوع را رد کرده و هر نوع ادعا را در این زمینه بی اساس دانسته است.

انجمن ژورنالیستان بریتانیا نیز گفته است فردی که خود را نماینده آنها در افغانستان معرفی کرده است،نماینده آنها نبوده،هرکس که به این نام و آدرس آمده است به هدف استفاده جستن بوده و از آدرس آنها هیچ کس فرستاده نشده است.

در همین حال،انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان با رد ادعاهای فدراسیون حامی خبرنگاران میگوید:از مدتی بدینسو توطیه ها علیه انجمن ژورنالیستان از این آدرس صورت گرفته که همه ی آن بخاطر جاه طلبی و عقده های قبلی بوده است.

حجت الله مجددی رییس انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان به فرحت میگوید:شخصی بنام ابوذر صارم سرپلی از آدرس کمیسیون رسیدگی به تخلفات رسانه وزارت اطلاعات و فرهنگ به ریاست های اطلاعات و فرهنگ من را دشمن امارت اسلامی معرفی کرده است.

بگفته ی آقای مجددی،از مدتی این فدراسیون و دو شبکه خبری بنام آژانس خبری دبیر بدون منبع و آژانس خبری توانا به نقل از اعضای فدراسیون نهاد های حامی خبرنگاران مدعی شدند که انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان ۲۲۰ هزار یور را حیف و میل کرده است،که کاملا مغرضانه و عقدمندانه است.

آقای مجددی تاکید میکند،دولت حاکم باید،مدیرمسول و صاحب امتیاز این دو رسانه،اعضای فدراسیون و صفی الله تهذیب کسی که خود را نماینده ی انجمن ژورنالیستان برتانیا معرفی کرده را مورد باز پرس قرار دهند،تا اصل موضوع روشن شود.

دوام این وضعیت بی اعتماد کردند جامعه ی رسانه ی افغانستان نه سطح ملی بلکه به سطح جهان است که باید جلو آن گرفته شود.

بصیر بهاور،موسس پلتفرم خبری«گردش اطلاعات نخبگان» که قبل از فروکش کردن تنش و بدنامی اعلامیه صلح جویانه ی را در حمایت از اتحاد و اتفاق نهاد ها داشتند از عدم همکاری نهاد ها در این راستا شاکی هستند.

او میگوید:پس آنکه شکسته گی در بین افکار این نهاد ها پیدا شد «تیم گردش اطلاعات» در تماس های مکرر با چندین نهاد حامی رسانه ها بخصوص نهاد های زیدخل،در این ماجرا را داشتند،اما فدراسیون پیشنهاد صلح جویانه ی ما را ناشناخته و مرموز عنوان کردند،به صلح تن ندادند.

او ادامه تنش ها بین نهاد های حامی خبرنگاران را به نفع هیچ جناحی نمیداند،بلکه تاکید میکند که در چنین شرایطی باعث میشود تا آزادی بیان و روند حمایت از خبرنگاران به فراموشی سپرده شود.

صدیقی

فرحت نیوز