3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

هواپیماهای بی سر نشین ولسوالی اندر غزنی را بمباران کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،به ادامه حملات هواپیماهای بی‌سرنشین اینبار ولایت غزنی در جنوب افغانستان گفته میشود ولسوالی اندر آن ولایت آماج حمله قرار گرفته است.

منابع بدون ذکر نامش به فرحت میگوید:که پس از چاشت روز شنبه (۱۵اسد) یک واسطه نوع فرونر که مربوط به اعضای القاعده بوده است در ولسوال اندر ولایت غزنی مورد حمله هواپیماهای بی سرنشین قرار گرفته سر نشینان آن کشته شده است.

منبع می افزاید،که این حمله در بین قریه جان شیرخان و کرپال از مربوطات این ولسوالی صورت گرفته که در آن بشمول یک تبعه پاکستان دو عرب کشته شده است.

بگفته ی او این ساحه قبلا هم پایگاه القاعده بوده است.

تاکنون منابع رسمی در این مورد ابراز نظر نکرده است.

در ماه جاری شهروندان ولایت های خوست،میدان وردک،ولایت تخار در شمال و ولایت کابل پایتخت افغانستان نیز از گشت زنی هواپیماهای بی سرنشین ابراز نگرانی کرده اند.

این درحالیست که هفته ی گذشته هواپیماهای بی سرنشین ایالات متحده ی آمریکا در ساحه ی شیرپور شهر کابل بالای یک خانه مسکونی بم پرتاب کرد،که در آن ایمن الظواهری رهبر القاعده کشته شد.

هواپیماهای بی سرنشین ایالات متحده در افغانستان در حالی گشت زنی را آغاز کرده اند،که قرار است اداره حاکم به رهبری طالبان یکساله شود.

از آغاز اعلام خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان که به روز دوشنبه ۳۰ اگست از سوی پنتاگون اعلام شد،هفته ی گذشته رییس جمهور جوبایدن دستور اولین حمله هوایی بر خاک افغانستان را صادر کرد.

جوبایدن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد،که در حمله ی هواپیماهای بی سرنشین این کشور ایمن الظواهری رهبر القاعده را در کابل هدف قرار داده کشته اند.

پس از آن مقامات اداره حاکم در افغانستان اعلام کردند،که امارت اسلامی از آمدن ایمن الظواهری و سکونت آن در کابل هیچ گونه اطلاعی نداشته است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی کل اداره حاکم میگوید:اطمینان میدهیم که از افغانستان به هیچ کشوری بشمول امریکا هیچ خطری نیست.و ما خواهان عملی شدن کامل مواد توافقنامه دوحه از امریکا هستیم و نقض توافقنامه باید پایان یابد.

او تاکید کرده است،اینکه امریکا بر حریم ما تجاوز کرد و قلمرو افغانستان را نقض کرده است.در حقیقت تمام اصول بین المللی را نقض کرده است.

او هشدار داده است،که هر نوع تحرکی که بر ضد افغانستان صورت بگیرد مسول امریکا خواهد بود.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز