3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

قربانیان اصلی انفجار روز گذشته ی غرب کابل زنان و کودکان هستند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مقامات اداره حاکم در افغانستان تاید میکنند که در اثر وقوع یک انفجار در کابل ۱۶ نفر کشته و زخمی شدند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی کل اداره ی حاکم میگوید:مواد منفجره که در بدنه یک کراچی جابجا شده بود در مربوطات حوزه شش شهرکابل بالای افراد ملکی منفجر شده است.

بگفته ی مجاهد،در این انفجار هشت نفر کشته و هژده نفر دیگر زخم برداشته اند.

او این عمل را بزدلانه خوانده گفته است؛چنین اعمال کار آن افراد از دشمنان دین وکشور است که امنیت و خرسندی ملت ما را نمی خواهند.

اما گواهان رویداد به فرحت میگویند:که در اثر این انفجار ۲۸ نفر کشته و دها نفر دیگر زخمی شده است.

در همین حال،حزب موج تحول افغانستان به رهبری فوزیه کوفی عضو پیشین مجلس نماینده گان افغانستان با نشر اعلامیه گفته است؛،که  انفجار در زمان خروج زنان از مسجد رخ داده است.که بیشترین قربانیان آن کودکان و زنان هستند.

اعلامیه با انتقاد بر تامین امنیت شهروندان از سوی طالبان گفته است،برخلاف آنچه ‌که همواره ادعا می‌شد،اداره حاکم در تامین امنیت مردم ناکام بوده اند.

داعش پس روی کار آمدن اداره حاکم به رهبری طالبان بیشتر از پیش فعالیت های تروریستی و ضد بشری را در پایتخت و ولایت های مهم افغانستان سرعت بخشیده است.

چند روز قبل،نیز نیروهای امنیتی اداره حاکم در کابل از کشف و از بین بردن یک مخفیگاه داعش در ساحه ی کارته سخی در غرب کابل خبر داده بودند.

اما دقیقا دو‌ روز پس از آن داعش حمله ی خونینی را بالای شهروندان غرب کابل بر عهده گرفته است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز