3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

در حل اختلافات بین نهاد های حامی خبرنگاران گردش اطلاعات نخبگان میان جیگری میکند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،شکسته گی بین افکار مسولان نهاد های حامی خبرنگاران در افغانستان برخی از روزنامه نگاران کهنه کار افغان در کابل با پخش اعلامیه از میانجیگری بین نهاد ها اعلام آماده گی کرد.

این روزنامه نگاران،که در طی چند ماه اخیر پلتفرم خبری تحت عنوان «گردش اطلاعات نخبگان» را ایجاد کرده اند،با راه اندازی برنامه ی «همگام با خبرنگاران» به خبرنگاران فعال کمک مالی نیز میکنند،فعالیت دارند.

در اعلامیه این گروه آمده است،که به منظور انسجام و هماهنگی بیشتر میان نهادهای حامی خبرنگاران و رفع برخی اختلافات پیش آمده میان این نهادها،میانجی باشند تا از رشد اختلافات جلوگیری کنند.

اعلامیه می افزاید،که تیم گردش اطلاعات بدون هیچ نوع امتیاز مادی یا معنوی،پس از کشیده گی ها بین نهاد های حامی خبرنگاران مصمم شدند تا نقش میانجی را در بین این نهاد ها داشته باشد.

اعلامیه ی این پلتفرم اضافه میکند،تلاش میکنند تا این نهاد ها بتوانند دریک هماهنگی مشترک و بدور از هر نوع اختلافات میان درونی، به مشکلات موجوده‌ی جامعه رسانه‌یی الخصوص خبرنگاران، مسوولانه رسیده‌گی نمایند.

در بخشی از اعلامیه،از مسوولان این نهاد ها و تمامی خبرنگاران خواسته اند تا در این اقدام خیر و صلح جویانه، بورد مرکزی «گردش اطلاعات» را دست یاری داده؛ زمینه ساز گفت‌و گوی اعضای این بورد با مسوولان نهاد های حامی خبرنگاران شوند.

– پس از نشر این اعلامیه حجت الله مجددی رییس انجمن ژورنالیستان  آزاد افغانستان از این اقدام حمایت کرده گفته است:که آماده هرنوع همکاری در این راستا می باشند.

– یاسین متین رییس خانه ملی خبرنکاران افغانستان،کمیته مصونیت خبرنکاران افغانستان و اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان از نهاد های حامی خبرنگارانی هستند که از اعلامیه صلح طلبانه ی تیم گردش اطلاعات استقبال کرده و این اقدام را در تاریخ آزادی بیان بی پیشینه عنوان کرده اند.

اما نهادی تحت نام فدراسیون خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه ی گفته است،که حاضر نیستند با چنین حرکتی همکاری کنند،و از یکپارچه بودن نهاد ها تاکید کرده است.

این فدراسیون گفته است،دوام این وضعیت اسباب سوی تفاهم و بی باوری ها را در عرصه های مختلف فراهم میکند.

انان اقدام خیر و صلح جویانه ی بورد مرکزی «گردش اطلاعات» را ناشناخته توصیف کرده و از نهاد های مربوطه اداره طالبان خواستار همکاری در راستا توقف این اقدام شده اند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز