3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

نیروی هوایی اسرائیل استقرار خود را در منطقه مرزی با غزه بیشتر کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،با ادامه تنش‌های امنیتی در امتداد مرز غزه، نیروی هوایی اسرائیل روز پنجشنبه استقرار خود را در این منطقه ارتقا داد تا گروهی تروریستی را که به دنبال شلیک موشک به اسرائیل هستند، شناسایی کند.

ارتش اسرائیل همچنین ورود کارگران غزه را به امید افزایش فشار بر حماس که به نوبه خود بر جهادگران اسلامی فلسطین فشار می آورد تا عملیات خود را متوقف کند، بست.

رسانه های دولتی اسرائیل گزارش دادند،که سردار آویو کوچاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، قرار است امروز با لشکر غزه دیدار کند تا طرح های تهاجمی در این نوار را تأیید کند.

پس از دستگیری یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین در جنین در روز دوشنبه، جاده‌های اطراف غزه برای سومین روز متوالی بسته ماند.

روز چهارشنبه، خالد البتش، یکی از مقامات ارشد PIJ گفت: که این گروه تروریستی به تلافی دستگیری فرمانده خود در کرانه باختری، بسام السعدی، اسرائیل را بمباران خواهد کرد.

بتش گفت: “ما حق داریم اسرائیل را با پیشرفته ترین سلاح های خود بمباران کنیم و اشغالگر را مجبور به پرداخت بهای سنگین کنیم.

ما به حمله به غزه بسنده نمی کنیم، اما مرکز به اصطلاح دولت اسرائیل را بمباران خواهیم کرد.

وی گفت: جهاد اسلامی فلسطین نمی تواند ساکت بنشیند و جنایات اسرائیل و ریختن خون فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه را تماشا کند.

بتش در مورد مخالفت حماس با حمله احتمالی به اسرائیل، گفت: “هیچکس تلاش نمی کند ما را از استفاده از حق خود برای توقف جنایات اسرائیل باز دارد.”

وی افزود: هدف ما این است که اشغالگران تاوان جنایات خود را بپردازند و ثابت کنیم که جهاد اسلامی به تعهد خود برای حفاظت از ملت فلسطین و مقاومت در هر کجا که باشد پایبند است.

در حالی که ارتش اسرائیل جاده‌های اطراف غزه را مسدود می‌کرد، PIJ وضعیت “هشدار کامل در میان رزمندگان و واحدهای رزمی ما” را اعلام کرد و گفت که “آماده پاسخگویی با قدرت است”.

یک مقام ارتش اسرائیل به نقل از مدیا لاین گفت: “ارتش اسرائیل برای همه سناریوها از جمله تشدید تنش آماده است و وضعیت را به طور مرتب مورد ارزیابی مجدد قرار می دهد.”

در همین حال، تلاش‌های میانجی‌گری به رهبری مصر و قطر برای جلوگیری از تشدید این تنش ادامه یافت.

به گزارش روزنامه فلسطینی القدس، PIJ خواسته های متعددی از جمله پایان دادن به عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری را به میانجیگران ارائه کرد.

این گروه همچنین خواستار اجازه ملاقات خانواده سعدی برای بررسی وضعیت وی و آزادی خلیل عواودا، یک زندانی اداری فلسطینی شد که در حال حاضر در اعتصاب غذایی است.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز