3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

امروز دولت کانادا از روز برده داری تجلیل کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،جاستین ترودو،از امروز،به عنوان روز رهایی، و تاریخ دردناک برده‌داری در کانادا قدردانی کرده از قدرت و عزم جوامع سیاهپوست ها که برای آزادی، عدالت و برابری جنگیدند – و به مبارزه ادامه می‌دهند – تجلیل کرد.

“روز رهایی که سال گذشته رسما با رای اتفاق آرا در مجلس عوام تعیین شد، مصادف با روزی است که در سال 1834 برده داری در امپراتوری بریتانیا لغو شد.

این روز تاریخی راه را برای آزادی بیش از 800000 برده آفریقایی و فرزندان آنها در کانادا هموار کرد.” بخش‌هایی از دریای کارائیب، آفریقا و آمریکای جنوبی از آن زمان، روز اول اگست در بسیاری از نقاط جهان، از جمله از طریق جشن‌های آزادی در سراسر کانادا، گرامی داشته می‌شود.

“اگرچه برده داری نزدیک به 200 سال پیش لغو شد، اما اثرات آن همچنان ادامه دارد.

اقای تروردو نخست وزیر کانادا گفت:میراث نژادپرستی سیستماتیک ضد سیاهپوستان هنوز در سراسر جامعه ما، از جمله در نهادهای ما نهفته است.

تغییرات بی‌شماری که سخت تلاش کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که همه اعضای جوامع سیاه‌پوست در کانادا می‌توانند به طور کامل در جامعه مشارکت کنند – به لطف پشتکار و عزم آنها است که ما پیشرفت واقعی در ایجاد آینده‌ای بهتر برای همه داشته‌ایم.

بگفته ی ترودو،”از طریق استراتژی ضد نژادپرستی کانادا، دولت به مقابله با همه اشکال تبعیض نژادی در کانادا، از جمله ضد نژادپرستی سیاه‌پوستان و نابرابری‌های سیستمی ادامه می‌دهد، و در عین حال تلاش می‌کند تا قوانین، سیاست‌ها، برنامه‌ها و خدمات مؤثرتری را طراحی کند که به نفع همه ما کانادایی‌ها باشد.

همچنین پیشرفت‌های مهمی در توسعه یک برنامه اقدام جدید و کل دولت برای بهبود رفاه جوامع سیاه پوست داشته‌اند، از جمله از طریق تعهد ما به اجرای استراتژی عدالت سیاه برای رسیدگی به نابرابری‌ها در سیستم عدالت کیفری و تلاش‌های مستمر ما.

برای از بین بردن نفرت ضد سیاه‌پوستان و نژادپرستی سیستمیک در همه اشکال آن. این کار در راستای مضامین به رسمیت شناختن، عدالت و توسعه از دهه بین‌المللی سازمان ملل برای افراد آفریقایی تبار است که کانادا در سال 2018 آن را به رسمیت شناخت.

“امروز، ما همچنین دستاوردها و کمک‌های بسیاری را که سیاه‌پوستان در کانادا انجام داده‌اند – و همچنان انجام می‌دهند – به جامعه ما، و نقش مهمی که آنها در تقویت کشوری که همه ما وطن می‌نامیم، ایفا می‌کنند، جشن می‌گیریم.

او در این روز از همه کانادایی ها دعوت کرد تا درباره تاریخ کانادا از بردگی و جداسازی و تأثیرات ماندگار آن که هنوز هم توسط اعضای جوامع سیاه پوست احساس می شود، بیشتر بیاموزند.

او با تاکید کرد،که ما باید حقایق گذشته را بپذیریم و روز به روز متعهد شویم که مبارزه با نفرت ضد سیاه‌پوستان و نژادپرستی سیستماتیک به منظور ساختن یک کانادا بهتر و فراگیرتر برای همه.»

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز