3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

۲۵۰ شهروند افغانستان که در مرز با پاکستان بازداشت شده بودند آزاد شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منظور پشتون رهبری پشتون های پاکستان از آزادی تعدادی از افغان‌های که در خط مرزی دیورند از سوی مرزبانان پاکستان بازداشت شده بودند خبر داده است.

حوالی ساعت ۸:۰۰ شام شنبه منظور پشتون در تویترش نوشت:تعدادی از افغان‌های که از چند روز بدینسو در ایالت ژوب بازداشت شده بودند در اثر تلاش وکلا و اعضای رهبری (PTM) آزاد شدند.

او تاکید کرده است،در این وضعیت سخت بسته بودن دروازه های مرزی پاکستان بروی شهروندان افغانستان افغان ها را با مشکلات عدیده ی روبرو کرده است.

او با آزادی تعدادی از افغان‌ها به شهروندان افغانستان اطمینان داده است،که او و تیم کاری اش در حمایت از افغان‌ها قرار دارد.

این در حالیست،که سفارت افغانستان در اسلام آباد،تحت اداره طالبان فعالیت میکند با نشر اعلامیه ی گفته بود ۲۵۰ تن از مهاجران افغان که بشکل غیر قانونی وارد قلمرو پاکستان شده بودند بازداشت شده است.

این نماینده گی سیاسی اداره حاکم ‌افغانستان در پاکستان تاکید کرده است،موضوع بازداشت تعدادی از مهاجران افغان که در زندان بسر می برند با نهادهای پاکستانی در جریان گذاشته شده است.

اما تاکنون از آزادی افغانها بازداشت شده توسط رهبری تحریک تحفظ پشتون های پاکستان چیزی نگفته است.

نوار ویدیویی از این تعداد افغان‌های بازداشت شده توسط نیروها مرزی پاکستان که در رسانه های اجتماعی منتشر شده،نشان میدهد که زنان،کودکان و مردان شامل آن بوچند.

اما تاکنون معلوم نیست،که این تعداد شهروندان افغانستان دوباره به کشور شان برگردانده شدند و یا که به خاک پاکستان اجازه ورود پیدا کرده اند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز