3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

در در گیری گروه داعش و طالبان در ولایت لغمان سه داعشی کشته شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع محلی ولایت لغمان در شرق افغانستان از یک درگیری نیروهای دولتی حاکم و جنگجویان گروه داعش در حومه های این شهر خبر داده است.

صلاح الدین سخنگوی والی لغمان به بخش محلی فرحت تاید میکند،که روز گذشته جنگجویان داعش در ساحه ی کنده گل ولسوالی علینگار ولایت لغمان با نیروهای امنیتی محلی درگیر شدند،که در نتیجه سه داعشی کشته شده است.

بگفته ی منبع،در بین کشته شده گان از اعضای داعش فیروز یکی از فرماندهان مشهور آنان نیز شامل است.

منبع علاوه میکند،که فیروز در محل از جمله کسانی بوده است،که مردم را بر ضد نیروهای امنیتی اداره حاکم تشویق به مبارزه مسلحانه میکرد.

تاکنون گروه داعش در این مورد واکنش نشان نداده است.

پس منظر.!

این در حالیست،که پیشتر نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، در نشستی با خبرنگاران در مسکو گفته بود،که تعداد افراد «گروه تروریستی» داعش در افغانستان، از ۲ هزار نفر در اوایل بازگشت طالبان به قدرت،اکنون ممکن است به ۶ هزار نفر افزایش یافته باشد.

خبرگزاری تاس روسیه، به نقل از آقای کابلوف نوشته که این افزایش، باعث نگرانی همسایه‌های افغانستان و کشورهای منطقه شده‌است.

اما،طالبان اظهارات نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان را که گفته شمار افراد داعش از زمان حاکمیت طالبان در افغانستان سه برابر شده، نادرست و به دور از واقعیت توصیف کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی کل اداره حاکم در توییتی،‌نوشته که«ایجاد تشویش در این مورد، کمپاینی برای فتنه‌گرهای داعش است و باید متوقف شود.»

او در ادامه می‌گوید:که طالبان و مردم افغانستان اجازه نمی‌دهند که داعش در کشور لانه ایجاد کند.»

او مدعی‌ست که داعش در افغانستان سرکوب شده و در حال محو شدن است.

با وصف رد حضور داعش در افغانستان از سوی طالبان در چند ماه اخیر مرگبارترین حملات در کابل و سایر ولایات را شاخه ی خراسان داعش بر عهده گرفته است.

بلال احمدی

فرحت نیوز/ننگرهار