3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

حزب الله: لبنانی‌ها از گرسنگی بمیرند، رفتن به جنگ شرافتمندانه‌تر خواهد بود

به گزارش  آژانس خبری بین المللی فرحت،مقامات ارشد حزب الله روز دوشنبه اسرائیل را تهدید کرد که به سکوهای گازی دریایی این کشور حمله خواهد کرد و در بحبوحه مذاکرات بین اسرائیل و دولت لبنان برای حل و فصل اختلافات مرزی دریایی با میانجیگری آمریکا انجام شد.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله به تلویزیون لبنان گفت: «همه میدان‌های گازی اسرائیل از سوی موشک‌های ما در معرض تهدید هستند – نه فقط کاریش کشتی‌هایی که این گاز را استخراج می‌کنند، اسرائیلی هستند، حتی اگر زیر پرچم یونان باشند».

وی گفت: «هیچ هدفی در دریا یا هوا وجود ندارد که در برد موشک های دقیق حزب الله نباشد»،هیچ کس خواهان جنگ نیست و تصمیم در دستان اسرائیل است نه در دست ما».

نصرالله در مورد مخالفت با استخراج گاز طبیعی اسرائیل که لبنان مدعی است از ذخایر نفتی در مرزهای دریایی این کشور به ویژه میدان گازی کاریش انجام می‌شود، سخن گفت.

وی هشدار داد: «اگر استخراج گاز از «کاریش» در ماه سپتامبر و قبل از اینکه لبنان به حقوق خود برسد، آغاز شود، مشکل خواهیم داشت.

در 2 جون، ارتش اسرائیل سه هواپیمای بدون سرنشین را که از لبنان به سکوی کاریش اسرائیل نزدیک می شد، سرنگون کرد.

به گفته ارتش اسرائیل، یکی از پهپادها توسط یک جنگنده اف 16 اسرائیل سرنگون شد و دو فروند دیگر توسط ناو موشکی INS Eilat رهگیری شد.

ارتش اسرائیل گزارش داد که هر سه بر فراز دریای مدیترانه سرنگون شدند.

نصرالله همچنین از قابلیت‌های پهپاد گروه خود حمایت کرد و مدعی شد: ما پهپادهایی داریم که می‌توانند از دشمن فرار کنند؛ تعدادی از پهپادها در سال‌های اخیر وارد بخش‌هایی از جلیل شدند و بدون سرنگونی برگشتند.

در همین حال، سید صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله، روز دوشنبه گفت:که سازمان تروریستی مورد حمایت ایران “اگر بخواهیم به شکست اسرائیلی ها از طریق زمین و دریا نزدیک است و ما تصمیم خواهیم گرفت که چه زمانی این کار را انجام دهیم.”

صفی الدین در سخنانی در شهر کفارکله در جنوب لبنان، با تکرار نصرالله، گفت:که اگرچه حزب الله خواهان جنگ با اسرائیل نیست، اما برای جنگ آماده است.

“به گزارش سایت خبری لبنانی نهارنت، صفی الدین با بیان اینکه هر چه بیشتر به کشور ما فشار بیاورید، عزم، قدرت و صلابت ما بیشتر می شود، گفت: ما در همه جبهه ها آماده هستیم.

شورای اجرایی مسئولیت فعالیت های غیرنظامی این سازمان تروریستی را بر عهده دارد و یکی از پنج نهاد زیرمجموعه شورای عالی حزب الله است که ریاست آن را نصرالله بر عهده دارد.

اوایل ماه جاری، نصرالله در یک سخنرانی تلویزیونی اسرائیل را تهدید کرد که به گفتگوهای مرزی دریایی پرداخت و همچنین تلاش بیروت برای دسترسی به بخشی از میدان گازی کاریش در سواحل حیفا را مورد توجه قرار داد.

نصرالله گفت: «ما در حال پیگیری همه میادین گازی در سراسر فلسطین هستیم.

اگر به شرکت‌ها اجازه استخراج گاز را ندهید، ما جدول را بر سر کل جهان برمی‌گردانیم.

اگر گزینه دیگر این باشد که لبنانی‌ها از گرسنگی بمیرند، رفتن به جنگ شرافتمندانه‌تر خواهد بود.»

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز