3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

سیلاب ها در ولایت های نورستان و ننگرهار خساراتی مالی و جانی بجا مانده است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،بر اثر بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب ها در ولایات ننگرهار و نورستان، در شرق افغانستان مردم عادی متحمل خسارات مالی و جانی شده اند.

هزاران جریب زمین و تعداد زیادی خانه های مردم بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب ها در ننگرهار و نورستان نیز تخریب شده است.

عبدالولی باشنده ولسوالی سر رود ننگرهار به خبرنگار فرحت گفت:که سقوط یک پل در شاهراه کابل – جلال آباد در منطقه نظرآباد این ولسوالی باعث ایجاد مشکلات‌ برای مردم و ایجاد ترافیک در شاهراه شده است.

شیرمحمد باشنده دیگر این ولسوالی می گوید:که درختان و مواشی اش در اثر سیلاب به طور کامل زیر آب رفته اند.

شیرمحمد افزود: سیل خانه و اموالم را بشکل کامل از بین برده است. او‌ فقط توانسته که خود و خانواده اش را نجات بدهد و بجای امنی منتقل کند.

شیر محمد خطاب به دولت محلی گفت:با مشکلات زیادی مواجه هستیم، دولت باید به ما کمک کند زیرا همه چیز در اثر سیل ویران شده است.

در همین حال،مسوولان حکومت محلی نیز اذعان دارند که سیلاب در این ولایت خسارات جانی و مالی به مردم وارد کرده است.

قریشی بدلون،نماینده ریاست اطلاعات و فرهنگ ننگرهار در یک کلیپ ویدیویی می گوید:که شب گذشته بر اثر بارندگی های شدید در برخی ولسوالی ها و مناطق دور افتاده این ولایت سیلاب رخ داده که در جریان آن یک تن کشته و سه تن دیگر نیز زخمی شده اند.

او می افزاید، این سیلاب ها که بیشتر آن در ولسوالی های کوت، بتی کوت، روداتو، کامه،خیوه و سره رود رخ داده است،که هزاران جریب زمین را زیر گرفته و برخی از مزارع را ویران کرده است.

مقامات محلی نورستان نیز می گویند:که سه تن به شمول یک زن بر اثر سیلاب و خشکسالی در این ولایت جان باخته اند.

قیام الدین رئیس اداره آمادگی برای حوادث می گوید:که سیلاب سه تن به شمول یک زن را در مناطق ولسوالی های پوشک،کولتن و نورگرام کشته و خسارات مالی هنگفتی به مردم ولسوالی های مندول و برگمتال وارد کرده است.

وی می افزاید که در این سیلاب ها خانه های مسکونی، زمین های زراعتی، آسیاب ها، کانال ها و سرک ها تخریب شده است.

این در شرایطی است که روز گذشته در شهر های مختلف افغانستان بارندگی ها که طی آن سیل رخ داد و خسارات مالی و جانی سنگینی به مردم وارد کرده است.

بلال احمدی
فرحت نیوز/ ننگرهار